וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BP ממשיכה להסתבך ברוסיה: גזפרום חזרה בה מכוונתה לרכוש שדה נפט במיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

8.6.2010 / 16:12

יו"ר החברה הביעה אמון כאשר רכש מניות של החברה לאחר הפיצוץ במפרץ מקסיקו



הסערה הפוליטית סביב התגברה אתמול, לאחר שמאבקיה בחזית הרוסית החריפו. בכיר בחברת הנפט והגז הממשלתית של רוסיה, גזפרום, אמר אתמול כי אין בכוונת החברה לרכוש מידי המיזם המקומי של bp את שדה הגז קוביטקה, תמורת מיליארד דולר.



ויקטור טימושילוב, האחראי בגזפרום על פרוייקטים בסיביר, טען כי לגזפרום אין צורך במשאבים של קוביטקה, כיוון שיש לו עתודות מספקות בשדות אחרים. בשבוע שעבר tnk-bp - המיזם המשותף של bp עם tnk הרוסית - הודיע כי רוסיה פטרוליאום, החטיבה השולטת בקוביטקה, הגישה בקשה לפשיטת רגל בעקבות מאבק ממושך עם הממשל הרוסי.



מדובר במהלומה נוספת עבור bp שספגה הורדות דירוג אשראי, וצפויה לרשום הפסדים כבדים בגין דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. bp דיווחה אתמול כי ביום ראשון הצליחו לאסוף 11 אלף חביות נפט - שיפור קל לעומת יום שבת.







שדה הנפט קוביטקה באירקוצק התגלה ב-1987, ולפי הערכות מכיל 2 טריליון מטרים מעוקבים של גז. מאז שנות ה-90' נשלט השדה על ידי tnk-bp שבשנת 2001 החלה לפתח אותו. עם זאת, מאז החליט הממשל הרוסי כי קוביטקה הוא שדה גז אסטרטגי שהפעילות בו צריכה להיות בשליטה רוסית, הוא איים לשלול את רשיון ההפעלה של tnk-bp.



ב-2007 חתמה tnk-bp על עסקה למכירת שדה הנפט קוביטקה תמורת כמעט מיליארד דולר. בינתיים פסקו המגעים בין שתי החברות. דובר bp במוסקווה אמר כי עתיד שדה קוביטקה ייקבע על ידי בית משפט לפשיטות רגל באירקוצק.



יו"ר bp מביע אמון בחברה כאשר רכש מניות לאחר הפיצוץ במפרץ מקסיקו



יו"ר החברה, קרל הנריק סוונברג, הזוכה לביקורות נוקבות בגין התמודדותו עם הדליפה במתקן של bp במפרץ מקסיקו, רשם הפסד על הנייר בסך 1.4 מיליון ליש"ט בגין אחזקותיו, כך דיווח העיתון הבריטי "טיימס". היו"ר השוודי, שהצטרף לחברת הנפט הבריטית ב-1 בינואר, מחזיק ב-925 אלף מניות בחברה, אותן רכש בסכום כולל של 5.4 מיליון ליש"ט.



מנגד, מנייתה של bp ספגה מהלומה קשה בעקבות הדליפה שלאחר 6 שבועות עדיין ממשיכה להזרים נפט למפרץ מקסיקו. שווי אחזקותיו ב-bp כיום מסתכמות בפחות מ-4 מיליון ליש"ט. סוונברג רכש את חלק הארי של נתח זה בפברואר, אך 8 ימים לאחר הפיצוץ, שהרג 11 עובדים והוביל לאחת מדליפות הנפט הגדולות בעולם, רכש נתח נוסף בסכום של 1.1 מיליון ליש"ט.



אחת הביקורות החריפות נגד bp היא כוונתה לשלם למשקיעיה דיווידנד, למרות האסון, שצפוי לעלות לחברה בהפסדים גדולים, לפי הערכות. בינתיים השהתה החברה את החלטתה בנוגע לתשלום הדיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully