וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האווירה השלילית באירופה דירדרה את ת"א

ואדים סבידרסקי

8.6.2010 / 16:33

החששות לעתיד הכלכלה הבריטית והשפל החדש בשער האירו החלישו את מדד המעו"ף ב-0.4%. מדד ת"א 100 נע משך כל היום סביב רף 1,000 הנקודות

המסחר באחד העם ננעל הערב בירידות שערים, לאחר שבמשך רוב שעות היום התנהל המסחר בתנודתיות גבוהה. פתיחת שבוע שלילית מעבר לאוקיאנוס והתגברות החששות למצבה של כלכלת אירופה תרמו למגמה השלילית בסיום. מדד תל אביב 25 ירד ב-0.4% ונסגר ברמה של 1,076 נקודות. מדד תל אביב 100 איבד 0.5% ל-1,003 נקודות. מדד מניות הבנקים שינה מגמה מהפתיחה וירד ב-0.7% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.1%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים קלות עד 0.1% באפיק הקונצרני כאשר האפיקים הבטוחים יותר, הן ממשלתי שקלי והן ממשלתי צמוד, נסחרו בעליות קלות עד 0.15%. סמוך לשעת הסגירה באחד העם, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב הצביעו על פתיחה יציבה וזאת למרות החששות מכלכלת בריטניה.

מדינות גוש היורו החלו אתמול בהקמת קרן החילוץ המסיבית. מטרתה היא לחלץ כל חברה באיחוד האירופי במקרה שמתעורר חשש לשמיטת חובותיה ולהרגיע את השווקים אשר הביאו להיחלשות היורו. הקמת הקרן תושלם החודש ותמומן על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) כאשר שוויה יעמוד על 750 מיליארד יורו (כטריליון דולר). הכספים יועברו לכל מדינה אשר תהיה בסכנת חדלות פירעון ונועדו להפיג את החששות בנוגע ליכולתן של ספרד, פורטוגל או מדינות אחרות לעמוד בהתחייבויותיהן הפיננסיות.

בריטניה מעוררת דאגה

בריטניה עומדת בפני אתגרים פיסקליים ועליה להגביר תוכניותיה להקטנת הגירעון התקציבי - כך הזהירה סוכנות דירוג האשראי פיץ'. בעקבות אזהרת סוכנות דירוג האשראי, נחלשת הליש"ט הבריטית אל מול הדולר. תשלומי הריבית על האג"ח הבריטית, שלהן דירוג AAA לפי פיץ', עלולים להגיע לכדי 70 מיליארד ליש"ט (101 מיליארד דולר) בתוך חמש שנים, לעומת 31 מיליארד ליש"ט בשנת הכספים הקודמת - כך אמר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אתמול ומשך מגזר הפיננסים לירידות שערים.

בזירת המקרו האמריקאית, לא צפויים להתפרסם היום נתונים מהותיים. המסחר צפוי להתנהל בתגובה להתפתחויות בזירה האירופית, בהמתנה לנאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ביום רביעי בריצ'מונד ולנתונים על שוקי הנדל"ן והתעסוקה בהמשך השבוע.

אמש דווח כי אשראי הצרכנים בארה"ב גדל במפתיע באפריל בכמיליארד דולר, או בקצב שנתי של 0.5%, ל-2.44 טריליון דולר, לעומת צפי הכלכלנים לירידה של מיליארד דולר. הבנק הפדרלי מסר כי היה זה החודש השני בלבד במהלך 15 החודשים החולפים בו גדל אשראי הצרכנים בארה"ב. עם זאת, הבנק הפדרלי תיקן כלפי מטה את נתוני חודש מארס לירידה של 5.4 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 2.7%.

מניות הקידוחים מעוררות תקווה

מניות האנרגיה צפויות להמשיך ולרכז עניין גם היום. בעלי עניין בשותפויות החיפוש מגדילים את אחזקותיהם. כך למשל, דלק השקעות רכשה אתמול יחידות השתתפות של שותפות הבת, אבנר, ב-3 מיליון שקל. עסקת רכישה נוספת שביצע בעל שליטה הייתה זו של איתן אייזנברג, הגיאולוג של רציו, שרכש אתמול יחידות בכ-940 אלף שקל. כל זאת לאחר פרסום תוצאות הסקר הסייסמי שבוצע ב"לויתן", לפני מספר ימים, בו הכריזה נובל אנרג’י על סבירות גבוהה של 50% למציאת נפט או גז במבנה הימי.

האנליסטים ממגדל שוקי הון ממשיכים לסקר את מניית כיל בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 53 שקל. כל זאת לאור איתות חיובי לטווח ארוך אשר מסתמן מהודעתה של ענקית הכרייה BHP, אשר פירסמה אתמול נתונים נוספים על מכרה JANSEN. החברה הודיעה כי היא מקדימה במקצת את לוחות הזמנים הידועים. החברה מניחה כי תחילת המכירות יהיו בשנת 2015 (הקדמה של שנתיים) אולם לא ציינה באיזה היקף. סביר להניח כי לקיבולת התיאורטית שלה לא תצליח להגיע לפני תום העשור הנוכחי. "בתנאי השוק הנוכחיים ניתן לראות בהודעה אישור נוסף להתחזקותו המחודשת של שוק האשלג", מציינים במגדל.

מניית אולטרה שייפ רושמת היום עלייה חדה במחזור מסחר גבוה. אולטרה שייפ קיבלה את הסכמת רשות התרופות והמזון האמריקאית, FDA, לפיה תוכל לפנות לקבלת הסכמת הרשות לשיווק מכשיר הקונטור 1 בארצות הברית במסלול k510 המהיר יותר במקום במסלול Pre-Market Approval) PMA) כפי שציינה בעבר. החברה מתכוונת להגיש את המסמכים הדרושים ל-FDA בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully