וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכפלנו תקציבים כדי להזניק את ההיי טק"

גיא גרימלנד

8.6.2010 / 19:02

ראש הממשלה נתניהו: "ישראל לא יכולה להתחרות עם סין והודו בהיי-טק אבל כן לשתף איתן פעולה - נמשוך מוחות ישראלים ונשמור על מקומנו כמרכז חדשנות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

“אני רוצה להביע את הערכתי להייטק", אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס של איגוד תעשיית ההיי-טק. "חדשנות, חינוך והיי-טק לא יספיקו לצמיחה כלכלית. ראינו בעולם חלקים עם חינוך מעולה שלא התרוממו לצמיחה. שוק חופשי חשוב לחדשנות, שוק שמעודד ערך של יזמות וטכנולוגיה, ומייצר הטבות לאנשים".

לדברי ראש הממשלה, "אנשים לא יוצרים סתם, אלא למטרת ערך. אנשים עובדים קשה כדי להרוויח, וזאת אמת שנשכחת". לדבריו, "בשוק החופשי אלו שיובילו הם אלו שיובילו ערך מוסף, וזה נכון גם לכלכלות המתפתחות. בכלכלה מפותחת אתה יכול לקיים רמת חיים, ליצור חדשנות דרך מוצרים ושירותים, שיאפשרו לך להתחרות בשוק הגלובלי. שוק חופשי הוא תנאי הכרחי, וחדשנות וטכנולוגיה קשורים לשוק חופשי. חייבים את שניהם, וזה מה שניסינו ליצור בישראל".

"רפורמות הן תהליך מתמשך, שאי אפשר להפסיק אותו - כמו שחברות שאתם מייצגים לא מפסיקות להתחרות. צריך לעשות רפורמות במגזר הציבורי, לשפר באמצעות טכנולוגיה, וגם רפורמות בשוק הפרטי הן חשובות מאוד - להוריד חסמי בירוקרטיה. זה קשה לביצוע מבחינה פוליטית, אבל זה חייב להתבצע. צריך לאפשר למגזר הפרטי לשגשג", אמר ראש הממשלה.

לדברי נתניהו, "עשינו 3 דברים בישראל: הכפלנו את תקציב ההוצאה כדי למשוך מוחות ישראלים על מנת שיבואו למרכזים האקדמיים והאוניברסיטאות. נבצע רפורמות גם בחינוך הגבוה, כי אלו המקומות שמייצרים רעיונות חדשים. דבר שני, אנחנו מעודדים משקיעים מוסדיים בחברות סטארט אפ על ידי מתן הטבות ותמריצים. אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר וזה יכול להאיץ את הכלכלה.דבר שלישי הוא לתת תמריץ שחברות סטארט אפ ישארו בישראל, כדי שהן יהפכו את הבסיס שלהן בישראל ויהפכו לגדולות. יש לנו הרבה חברות עם רעיונות חדשים. הן נקנות ואז עוזבות לחול. וזה תהליך טבעי. אנחנו מבינים את זה. אבל אנחנו רוצים שיותר חברות ישארו בישראל".

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו מבינים שהיי-טק הישראלי יצטרך להיות יותר מגוון - לביוטק, ננוטק, סולאר ואנרגיות חלופיות, במיוחד עבור נפט ותחבורה. אנחנו חזקים במדעי חיים ובתחומים נוספים. אנחנו רוצים ליצור תשתית לרעיונות, אנשים וכסף, שתאפשר לעודד הקמת חברות שנשארות כאן. אנחנו רוצים מרכיב בינלאומי חזק בישראל, שותפויות עם מדינות רבות מהעולם. אנחנו רוצים במיוחד קשר עם אסיה, הודו וסין. ישראל לא יכולה להתחרות עם סין והודו בגודל, אבל לא צריך להתחרות. אנחנו יכולים לשתף פעולה ולהשלים אחד את השני. להם יש הרבה יתרונות וגם לנו יש יתרונות, וכל צד יכול לענות על הצרכים של האחר. העתיד שייך לטכנולוגיה וחדשנות, וישראל היא מרכז חדשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully