וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום תנודתי בוול סטריט נחתם במגמה מעורבת

עומר רבין

8.6.2010 / 23:12

הדאו ג'ונס המריא ב-1.3% על רקע נאומו המעודד של ברננקי, אך הנאסד"ק דווקא רשם ירידה קלה של 0.2% בערכו. מניית טבע ירדה ביותר מאחוז וחצי

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת כשברקע היו חששות לדירוג האשראי של בריטניה מחד, ונאום אופטימי של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, אמש. דאו ג'ונס התחזק ב-1.3% ל-9,940 נקודות, נאסד"ק איבד 0.2% ל-2,171 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.1% ל-1,062 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו, והתשואה עליהן ירדה ב-0.016% ל-3.17%.

בריטניה עומדת בפני אתגרים פיסקליים ועליה להגביר תוכניותיה להקטנת הגירעון התקציבי - כך הזהירה סוכנות דירוג האשראי פיץ'. בעקבות אזהרת סוכנות דירוג האשראי, נחלשת הליש"ט הבריטית אל מול הדולר. "האתגרים שעומדים בפני בריטניה מבחינה פיסקלית הם גדולים ודורשים אסטרטגיה פיסקלית חדשה וברורה לטווח הבינוני. בין היתר, דרוש קצב מהיר יותר של הורדת הגירעון התקציבי מאשר זה שנקבע בתקציב של אפריל 2010", כך הזהירה פיץ' בדו"ח שפירסמה.

מאמץ האדירים של אירופה להציל את גוש היורו עלול להיכשל, כך הזהירו האנליסטים של רויאל בנק אוף סקוטלנד. "אי אפשר לטפל בבעיה של עודף צריכה המתודלקת בחובות באמצעות חובות נוספים", אמר דיוויד סימנודס, ראש תחום מחקר ואסטרטגיה גלובליים ב-RBS בביקור בסינגפור.

האישומים שהוגשו על ידי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) נגד בנק גולדמן סאקס הנוגעים להונאת המשקיעים מוצדקים - כך ענו הנשאלים בסקר של בלומברג, הכולל 1,001 מנויים לשירותי ספקית המידע הפיננסי והידיעות. לפי הסקר, החברה הפיננסית הרווחית ביותר בהיסטוריה של הוול סטריט ספגה את הפגיעה החמורה ביותר במוניטין שלה מבין כל מתחרותיה. 83% מהנשאלים אמרו כי שמו הטוב של גולדמן סאקס נפגע במהלך ששת החודשים האחרונים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי הוא מנהל שיחות עם מומחים לדיג ולנפט בנוגע לכתם הנפט במפרץ מקסיקו, לא כדי לערוך מחקר אקדמי אלא "כדי לדעת למי אני צריך לבעוט בתחת". את הדברים אמר אובמה בתוכנית "טודיי" ברשת NBC. מנכ"ל בריטיש פטרוליום (BP), טוני הייוורד, אמר כי הוא היה "רוצה את החיים שלו בחזרה" וכי "מפרץ מקסיקו הוא איזור גדול וההשפעה הסביבתית תהיה קטנה מאוד". בתגובה לדברים אלו, אמר אובמה: "הוא לא יעבוד אצלי אחרי ההצהרות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully