וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה: כמה גובים בחודש החידונים הסלולריים?

אמיתי זיו

9.6.2010 / 8:15

כמה קמפיינים חדשים שצצו לאחרונה מפנים את המשתמשים למשחקי טריוויה וחידונים, בהם התשלום החודשי הקבוע מסתכם בעשרות שקלים, והשתתפות בכל חידה גוררת תשלום נוסף

שירותי התוכן הסלולריים נעשים באחרונה נפוצים יותר - ויקרים הרבה יותר. כמה קמפיינים חדשים שצצו בחודשים האחרונים באינטרנט מפנים את הגולשים למשחקי טריוויה וחידונים חדשים, שבהם התשלום החודשי הקבוע עומד על עשרות שקלים והשתתפות בכל חידה גוררת תשלום נוסף.

מדובר בחברות שמציעות למשתתפים לקבל למכשיר הסלולר שאלות טריוויה בהודעת SMS למכשיר הסלולרי ולענות עליהן באמצעות שליחת הודעה בחזרה. העונים נכונה יכולים לזכות בפרסים שונים. למשל, חברת גרטלר דוידוב תקשורת העלתה לאחרונה אתר פרסומי שקורא להירשם למשחק טריוויה סלולרי בנושא המונדיאל. הפרס בחידון, כפי שנכתב באתר, הוא טלוויזיה 52 אינץ', אך עלות ההשתתפות אינה זניחה. ההרשמה לשירות עולה חצי שקל, התשלום הקבוע לשירות עומד על 15 שקל לשבוע, ועלות כל הודעת SMS היא 2 שקלים.

אתר חידונים דומה אחר הוא Kenolo של חברה בשם בזינגה. ההרשמה לחידון עולה 15 שקל, והתשלום השבועי הקבוע גם הוא עומד על 15 שקל. עלות כל SMS נכנס הוא 2 שקלים, כך שהחשבון החודשי להשתתפות בחידון יכול להגיע לכמה עשרות שקלים.

אתר Kenolo הציע פרס למשתתפים - מכשיר טלפון נקסוס מבית גוגל. באתר החברה מופיע לוגו גוגל, וכן לוגואים של כל חברות הסלולר. אך מבירור עם גוגל והחברות הסלולריות עולה כי הן לא נתנו לאתר אישור לעשות שימוש בסמלים המסחריים הרשומים שלהן. אחרי פניית TheMarker לחברת בזינגה, הקמפיין ירד מהאוויר. החברה לא מסרה תגובה לידיעה.

מסקר שערך מכון המחקר פאנלס עבור TheMarker בדצמבר האחרון עלה כי 88% מהציבור אינם מוכנים לשלם על תוכן סלולרי ו-56% מהנשאלים אמרו שבעבר חויבו על שירותי תוכן שלא אושרו על ידיהם.

מבנה החיובים בשירותי התוכן הסלולריים הוא סליקה סלולרית, כך ש-50% מכל ההכנסות בענף הולכות לחברות הסלולר, אך הן מסירות אחריות מהשירותים בטענה שהן הצינורות בלבד, ומפנות את התלונות לחברות שמפעילות את השירותים.

במשרד התקשורת מתקיים בימים אלה שימוע על שורה של עוולות צרכניות. בין היתר מבקש המשרד לאפשר ללקוח סלולר במעמד חתימת החוזה לבחור להיות חסום לשירותי תוכן מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully