וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר תעלה סדרת דרמה אינטרנטית

מאת איילה צורף

9.6.2010 / 9:10

הסדרה המצולמת בימים אלה, תשודר באורנג' טיים וביוטיוב. זו הפעם הראשונה שבה תייצר חברת סלולר תוכן עצמאי שיופץ ברשת

חברת הסלולר פרטנר תעלה בקרוב סדרת דרמה באינטרנט. ל-TheMarker נודע כי הסדרה, שמצולמת בימים אלה, תשודר הן באתר החברה אורנג' טיים והן ביוטיוב. בכיר בפרטנר אמר כי מדובר בפרויקט מרכזי בעבור החברה, שלראשונה תנסה ליהפך ליצרנית תוכן, ולא רק משווקת תוכן. בפרטנר סירבו להגיב לדברים.

בארה"ב זוהי מגמה שתפסה תאוצה בשנתיים האחרונות - חברות מסחריות משקיעות יותר ויותר תקציבי פרסום ושיווק ביצירת תכנים מקוריים (תוכן ממותג), במקום בשילוב מותגן בתכנים קיימים (תוכן שיווקי).

לפני כשנתיים עשתה זאת רשת ברגר קינג, שהציעה ליוצר סדרת ההנפשה הקומית "פמילי גאי" לייצר בעבורה סדרת טלוויזיה באינטרנט, שזכתה למיליוני צפיות. אחריה הלכו מפרסמות גדולות כמו יצרנית הרכב לקסוס, שאף הקימה בעקבות ההצלחה בית הפקות. ההצלחה לא נעלמה מעיניה של קוקה קולה בבריטניה, שיצרה תוכנית "כוכב נולד" מקומית, שבסופה התגלתה אחת הזמרות הבולטות כיום בבריטניה, קייטי ווגל.

הטרנד החדש לא פסח על ראשי חברות הטלוויזיה המסורתיות. רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS רכשה את הסדרה "Easy to Assemble" (קל להרכבה) של ענקית הריהוט השוודית איקאה לשידור באתר החברה. גם הרשתות פוקס ו-HBO מעורבות בתוכן ממותג, ורוכשות אותו לשידור. את התוכנית "טיפול ברשת" (Web Therapy) של לקסוס רכשה רשת הטלוויזיה Showtime.

סנונית ראשונה של עסקה כזאת נראתה לפני כחודש בישראל. רשת האופנה לצעירות 24/7, שבבעלות רנואר, חתמה על הסכם עם זכיינית ערוץ 2 קשת לשידור חלקים מתוכנית האינטרנט שלה, "in the city 24/7", בעונה הנוכחית של "כוכב נולד". סמנכ"ל השיווק של החברה, אריה שיבר, אומר כי ישודרו חלקי פרקים גם בערוץ המוסיקה 24, ששייך לקשת. על-פי הערכות קיבלו עוז זהבי ועדי נוימן 50 אלף דולר כל אחד בעבור הנחיית התוכנית. שיבר סירב להתייחס לדברים.

לדברי אירית שפייזמן, סמנכ"ל אסטרגיה שיווקית בקבוצת שטראוס, "עלות הפקת הסדרה היתה כחצי מיליון שקל, סכום נמוך בהשוואה לקמפיין פרסום גדול שכרוך בקניית מדיה לפרסום בטלוויזיה. התחום הזה בישראל נמצא בחיתוליו, ולכן יש כאן הרבה הזדמנויות לעשות מהלכים מעניינים בעלויות נמוכות יחסית".

באחרונה סיימה שטראוס לשדר את הסדרה "קרטושקס" ביוטיוב, כחלק מהפעילות השיווקית לתפוצ'יפס. שמונת הפרקים זכו לכ-350 אלף צפיות. כעת שוקלים בשטראוס להפיק עונה שנייה. את "קרטושקס" ו-"24/7" הפיקה The Box.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully