וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יצרף את חבילת הערוצים הצרה לחוק ההסדרים

צבי זרחיה

9.6.2010 / 6:59

במקביל תבחן הממשלה את מספר הערוצים המוצעים ב-DTT. יו"ר הכנסת ריבלין: "האינטרנס הציבורי הוא להגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה כדי שהצרכן יוכל ליהנות ממנה"

משרד האוצר יכלול בהצעתו לחוק ההסדרים הקרוב את הנהגתה של חבילת ערוצים צרה למנויי הטלוויזיה בכבלים ובלויין - כך נודע ל-themarker. האוצר ינקוט צעד זה בעקבות מחלוקת עם ועדת הכלכלה על הנהגתה של הרפורמה בשידורי הטלוויזיה.

בנוסף, במסגרת הרפורמה בתקשורת, הממשלה תבחן אפשרות להרחיב את מספר הערוצים ב-DTT - הממיר הדיגיטלי. כיום יש כוונה לכלול את הערוצים הבאים בממיר הדיגיטלי: 1, 2, 10, 33, 99, וכן את הערוץ הרוסי 9 וערוץ המוסיקה 24. במשרדי הממשלה מעוניינים להרחיב את מספר הערוצים כך שהמנויים יוכלו לבחור אם להסתפק בממיר הדיגיטלי, או לרכוש חבילה צרה או מורחבת.

לפני כמה שבועות פיצלה ועדת הכלכלה מ"חוק התקשורת" את סעיף המעבר מזכיונות לרשיונות במגמה לקדמו. במקביל, הוועדה הקפיאה את הדיונים ביתר סעיפי הרפורמה, הכוללים בין היתר את הנהגתה של "חבילה צרה" והכנסת פרסומות לערוצי הכבלים והלוויין. בתגובה משך שר האוצר יובל שטייניץ את הצעת החוק כולה מהכנסת.

ריבלין תומך

כעת נוצר מצב שבו הרפורמה בתקשורת אינה מצויה כלל על סדר יומה של הכנסת. לפיכך, משרד האוצר ושר התקשורת משה כחלון סיכמו כי האחרון יגיש בקרוב לכנסת הצעת חוק ממשלתית למעבר משיטת הזכיונות לשיטת הרשיונות. בנוסף, האוצר יכלול בחוק ההסדרים את הנהגתה של "חבילה צרה".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), המתנגד להגשתו של חוק הסדרים רחב, אינו פוסל את הכללת ה"חבילה הצרה" בחוק ההסדרים הקרוב. ריבלין, ששימש בעבר שר התקשורת, אמר אתמול כי "יש מקרים שבהם הכנסת לא ממלאת את תפקידיה ואינה מחוקקת יוזמות שמובאות לה על ידי הממשלה. כעת לא נוכל לבוא בטענות אל הממשלה אם תדרוש להחזיר את הרפורמה בתקשורת לחוק ההסדרים הקרוב. שכן לוועדת הכלכלה ניתנה בשנה האחרונה ההזדמנות לדון בנפרד וביסודיות ברפורמה בתקשורת, אך היא סירבה לאשר את הרפורמה כולה, אלא רק חלק ממנה - סעיף הרשיונות. לפיכך, ועדת הכלכלה תחויב לדון שוב ברפורמה בשוק התקשורת המסחרית במסגרת חוק ההסדרים".

עוד אמר ריבלין כי "במקרים רבים ניכרת השפעת גורמים כלכליים אינטרסנטים חוץ-פרלמנטריים, המבקשים להשפיע על הח"כים להתנגד או לעכב יוזמות ממשלתיות, אף שהן חשובות לציבור ומגבירות את התחרות במשק. האינטרנס הציבורי הוא להגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית כדי שהצרכן יוכל ליהנות ממנה".

בכנסת מציינים שחברות הכבלים והלוויין נלחמות נגד הנהגתה של "חבילה צרה" כפי שתובע האוצר, מחשש שמנויים רבים יעדיפו חבילה כזו שאמורה להיות זולה יותר. hot ו-yes מפעילות שורה של משרדי לובינג בכנסת ובממשלה נגד יוזמת הממשלה. עם זאת, השתיים מצדדות בהנהגת פרסומות בערוציהן, ולמהלך כזה מתנגדות זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת וכן ערוץ 10. גם ערוצים אלה שכרו לוביסטים שישכנעו את השרים ואת חברי הכנסת לתמוך בעמדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully