וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משהו משובש בחשיבה הערכית והמוסרית"

9.6.2010 / 15:54

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' יצאה היום למתקפה נוספת כנגד האוצר: " מי שחושב שעובד לא יכול להרוויח מעל 20.70 אבל מנהל חייב להרוויח מיליון וחצי שקלים לחודש – משובש ערכית "

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לא מוותרת וממשיכה במתקפה כלפי האוצר כחלק מהקמפיין הנמשך להגבלת שכר המנהלים במשק. יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת נאמה היום בכנס שוק ההון של העיתון TheMarker בתל אביב ואמרה: " בשתי סיטואציות שונות האוצר הכריז מלחמת חורמה - בפעם הראשונה כשנחתם הסכם עבודה קיבוצי בענף הניקיון שהעלה את שכר עובדות הניקיון מ-20.70 שקל לשעה ל-22 שקלים בשנה. הם אמרו שזה יפגע בתחרות, שזה ימוטט את המשק, שמפעלים לא יעמדו בזה, שאי אפשר להתערב בהסכם קיבוצי וש-20.70 הוא הסכום היחיד שאפשר לשלם. ייהרג ובל יעבור".

"בפעם השניה האוצר עמד על הרגליים כשרצינו להעביר רגולציה בנושא שכר הבכירים המופקע שאיש לא יעיז לעמוד ולומר שהוא מוצדק. שני הדברים הללו קשורים ומעידים לא על כשל שוק אלא על כשל מוסרי. מי שחושב שעובד לא יכול להרוויח מעל 20.70 אבל מנהל חייב להרוויח מיליון וחצי שקלים לחודש – משהו אצלו השתבש בחשיבה הערכית והמוסרית".

יחימוביץ' טענה כי שוק ההון והבורסה מהווים, לדידה, מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית וככזו היא נוגעת לכל הציבור ועל כן יש להחיל עליה סטנדרטים מוסריים ברורים ולא רק סטנדרטים כלכליים: "שמעתי את יצחק תשובה מדבר על כספי התמלוגים מתחום הגז גם כדי להעלות את שכר המינימום. כלומר גם המנהלים משתמשים ברטוריקה חברתית ולא רק כלכלית" אמרה יחימוביץ', והוסיפה: "לא יכול להיות שאחד ירוויח מיליון שקלים וחצי לחודש והשני ירוויח רק 20.70 לשעה".

יחימוביץ' אף השתמשה בגאווה הגדולה של האוצר בעת האחרונה, צירופה של ישראל לארגון ה-OECD, כדי להמחיש את עמדתה: "אנחנו המדינה עם הפערים החברתיים הגדולים ביותר מבין מדינות ה-OECD. אנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו? מדינה צעירה כמונו?". לדברי יחימוביץ', "כולם כאן מבינים בכלכלה ויודעים שכסף שניתן לעובדי שכר מינימום מועיל מאד לכלכלה כי הכסף שהם מקבלים הולך מייד על צריכה ועל עידוד הכלכלה והעסקים – הרבה יותר מועיל מאשר עוד 100 אלף שקלים למנכ"ל. אז כן, שכר גבוה זה גם כלכלי".

יחימוביץ' גם הגיבה לדרך בה התייחס ראש הממשלה נתניהו להצעת החוק שהגישה בנושא שכר הבכירים ולפעילות הוועדה שהוקמה בנושא ואמרה: "ראש הממשלה אומר שהוא צריך "ללמוד את הנושא". מה זאת אומרת? הרי לא סביר שראש הממשלה לא יודע על נושא שכר הבכירים או שהוא שמע על זה בפעם הראשונה משני חברי כנסת".

"הפערים הללו מציירים תמונה מאד מכוערת לחברה הישראלית. כרגע ועדת השרים עומלת על גיבוש מסקנות. לכאורה. הוועדה עושה הכל על פי הספר: הוועדה מתכנסת פעם בשבוע שזה נדיר עבור ועדה שהוקמה כדי לקבור חוק. למשל יש לנו הצעה להוריד את האבטחה האדירה סביב השרים שהיא בעיקר סמל סטטוס אבל הוועדה הזו לא התכנסה בכלל", דברי יחימוביץ'.

עדכון ראשון: 15:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully