וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא מבטיח שלא תהיה טלטלה"

9.6.2010 / 17:22

"אני לא נגד בעלי הון, אך הם צריכים להרוויח תוך כדי תחרות, שהיא הכרחית לקידום המשק", הצהיר נתניהו בפני רבים מבעלי ההון עצמם. "צריך לטפל בהון האנושי ולטפל בחינוך"

"אני לא יכול להבטיח שלא תהיה טלטלה בכלכלה המקומית", אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום כלכלי מיוחד שנשא בפני באי כנס שוק ההון של העיתון TheMarker בתל אביב, כשהוא מתייחס למשבר הקשה הפוקד את כלכלת אירופה ונותן את אותותיו בשוק ההון העולמי.

"עם זאת, כפי שהצלחנו לעבור את המשבר ולשפר את הדירוג הבינלאומי שלנו, אני מאמין שכלכלת ישראל תדע לצלוח את המשבר המתמשך, כשהיא תחרותית יותר ומשגשגת יותר, ונוכל להיות אחת מ-15 הכלכלות המובילות בעולם" – דברי ראש הממשלה.

לדבריו, "ישראל צמחה במשבר אבל זה לכאורה כי המשבר עדיין כאן: יש גלי הדף שעדיין לא רואים את סופם: רואים את זה באירופה ומשם זה מוקרן למקומות אחרים". נתניהו התייחס בגאווה פעם נוספת להצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD ואמר: "כניסתנו מסכמת פעילות של שנים, אך היא לא סוף פסוק. התחרות בעולם העסקים אינה מסתיימת - וגם לא בכלכלה הלאומית והגלובלית. השיפורים והרפורמות אינם באים לסיום".

נתניהו הקדיש חלק נכבד מנאומו לצורך לפעול לצמצום הריכוזיות במשק על רקע הביקורת המתמשכת על השליטה של בעלי ההון בנכסי המדינה: "אנו חייבים לצמצם את הריכוזיות במשק, בין אם זו ריכוזיות של ממשלה או הסתדרות ובין אם זו במגזר הפרטי. אני לא נגד בעלי הון, אך הם צריכים להרוויח תוך כדי תחרות, שהיא הכרחית לקידום המשק", אמר.

"נוסף על כל אלה, יש לטפל בהון האנושי. יש לטפל בחינוך היסודי והתיכוני. אנו בוחנים שיטות לימוד והוראה חדשות, כגון תקשוב. יש אמת באמירה שלא הרבה השתנה בחינוך מאז ימי בית שני, של לימוד פרונטלי בחדר. אך יש אמצעים חדשים שאפשר להכניס למערכת בכדי לשדרג את החינוך". נתניהו טען כי בממשלה בוחנים גם חלופות לשדרוג ההשכלה הגבוהה בישראל מתוך התפיסה כי "מרכזי המצויינות הם כלי חשוב להמשך הצמיחה", כהגדרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully