וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת שכר של 12% לעובדי האונ' הפתוחה

האוניברסיטה פותחת את הכיס: העובדים המנהליים חתמו על הסכם קיבוצי באמצעות ההסתדרות ויקבלו תוספת שכר של 12%. טרם הושג הסדר עם סגל המנחים במוסד

הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום באוניברסיטה הפתוחה במעמד חגיגי בהשתתפות הנהלת המוסד, ההסתדרות וועד עובדי הסגל המינהלי באו"פ. מדובר בהסכם לתקופה של חמש שנים על פיו יקבלו העובדים תוספת שכר של 12% כאשר 2% יתווספו לשכר העובדים באופן מיידי ו-2.5% נוספים יתווספו מדי שנה. העובדים ייהנו גם ממענקים שונים – הכל תמורת שקט תעשייתי אליו יתחייבו העובדים בתקופת ההסכם האמורה.

ההסכם באוניברסיטה הגדולה בישראל, בה לומדים כ-46,000 סטודנטים, נחתם על רקע המו"מ המתמשך בין האוניברסיטה לסגל המנחים, אשר נועד להביא סוף למשבר בגינו אף הושבתו הלימודים במוסד לתקופה ממושכת בשנה שעברה. עובדי סגל ההוראה אינם מאוגדים כיום באמצעות ההסתדרות אלא דרך ארגון "כוח לעובדים", ארגון הנחשב ללוחמני יותר ומגדיר עצמו כ"ארגון עובדים דמוקרטי". בין הצדדים מתנהל כעת מו"מ תחת גישור, בהמשך לדיונים שנערכו בנושא בכנסת בשנה שעברה בשיאו של המשבר.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "אני חושב שהעובדים הגיעו להישגים משמעותיים בהסכם. שוב המציאות מוכיחה שהליכי הדברות הם הדרך להצליח ולהגיע להישגים. היה פה שילוב מנצח של ציבור עובדים אחראי והנהלה שמוכנה לתת. כל הצדדים יצאו נשכרים מההסכם".

גם באוניברסיטה בירכו על ההסדר. הנשיאה, פרופ' חגית מסר-ירון, אמרה היום: "המו"מ עם הסגל המנהלי התנהל על בסיס מערכת יחסי האמון והאופי הייחודי של האו"פ, ואיפשר להגיע להסכם טוב לעובדים ולאו"פ. הצלחנו לעשות זאת בהידברות, תוך שמירה על כבוד הדדי, הגינות ושקיפות. ברוח זו גם צלחנו את המחלוקות שבינינו והגענו להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully