וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבייבי של בורוביץ': כבל תקשורת תת ימי

אמיתי זיו

9.6.2010 / 20:36

הכבל, שיימתח עד קפריסין בהשקעה של 150 מיליון דולר, יחבר את ישראל לעולם ונועד את מונופול הקישוריות הבין לאומית בכל הנוגע לשירותי טלפוניה ואינטרנט

מיזם תקשורת רחב היקף חדש בישראל: דדי בורוביץ', מבעלי חברת אל על, מתכוון להניח כבל תת ימי של תקשורת בין ישראל לקפריסין. מדובר במיזם שעלותו בין 120 ל-160 מיליון דולר והוא ישבור את מונופול הקישוריות הבין לאומית הקיים היום בישראל. כיום רק כבל אחד של מד-נאוטליוס מחבר את ישראל לעולם בכל הקשור לשיחות לחו"ל ואינטרנט.

המיזם יהיה תחת חברה חדשה בשם BMG-קומיוניקיישנס, שתהיה חברה פרטית תחת BMG המחזיקה בשרשור באל על. החברה החדשה כבר הגיעה להסכמות עסקיות עם מפעילות התקשורת הקפריסאיות, סיטא ופריים-טל שלהן חיבורים תת ימיים לשאר העולם.

"אנחנו עובדים על המיזם הזה כשנה בסודי סודות ובתקופה הזו קפריסין עשתה קפיצה טכנולוגית גדולה", אמר בורוביץ'. "בעוד מספר ימים נקבל את טיוטת הרישיון ממשרד התקשורת. אנחנו חתמנו כבר עם חברת ספנות להנחת הכבל ועלות הפרויקט תהיה פחותה בהרבה מהנחת הכבל של מד-נאוטילוס, פרויקט שהוערך בכ-750 מיליון דולר. על פי התוכנית העסקית אנחנו נגיע להחזר השקעה תוך 4 עד 6 שנים. אני מאמין שנצליח לקחת 50% מנתח השוק של מד-נאוטילוס שבבעלות חברת טלקום איטליה, אבל גם ב-20% אפשר כבר להרוויח כסף".

בעבר בחנו ספקיות אינטרנט שונות כגון פרטנר, נטוויז'ן ובזק בינלאומי, אפשרות להנחת כבל תת ימי נוסף לחו"ל, על מנת לא להיות תלויות בספקית אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully