וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית באר שבע וסורוקה נאבקים על כביש

שלומית צור

12.6.2010 / 9:43

בית החולים עירער לבית המשפט העליון על פסק בוררות, שלפיו עליו לפצות את העירייה בסכום של 47 מיליון שקל, על הסטת כביש מרכזי בכניסה לעיר

שירותי בריאות כללית, בעלת בית החולים סורוקה, עתרה לבית המשפט העליון בתביעה לבטל פסק בוררות שפסק כי על בית החולים לפצות את עיריית באר שבע בסכום של 47 מיליון שקל - עלויות הסטת ציר שדרות רגר, בסמוך לבית החולים. לפי בית החולים, הסטת הכביש נועדה לפיתוח שכונת מגורים חדשה.

בערעור, שהוגש על ידי עו"ד מלכה אנגלסמן, נטען בין היתר כי דרישת התשלום היא "צינית וחסרת תום לב" שלמעשה באה "כתגובה וכמחאה" על כך שעיריית באר שבע הפסידה במשפט אחר נגד בית החולים, כמה חודשים לפני כן. מדובר, לטענת בית החולים, במשפט שבו נקבע כי העירייה גבתה מבית החולים ארנונה של 16 מיליון שקל שלא כדין. על פי בית החולים, העירייה יזמה את העבודות בציר שדרות רגר מיד לאחר שהפסידה במשפט.

עוד נטען בערעור כי דרישת התשלום התבססה על עלות פיתוחה והקמתה של שכונת מגורים, על פי אומדן עלויות שערך משרד השיכון. באמצעות אומדן זה יחייב משרד השיכון את חברות הבנייה ואת היזמים, שירכשו קרקעות להקמת בנייני מגורים או מסחר בשכונת רגר.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "העירייה ביצעה, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, עבודות סלילה נרחבות בעלות עצומה, המשרתות במישרין את בית החולים. בית החולים שטח את טענותיו בפני העירייה, ולאחר שלא הצליחו להגיע להסכמה הסכימו הצדדים כי המחלוקת ביניהם תוכרע בידי בורר שימונה על ידם.

"הבורר, השופט דן ביין, קיבל את טענות העירייה אחת לאחת ודחה את טענות בית החולים, למעט מספר תיקונים שאותם הורה לעירייה לבצע באופן חישוב הסכום, ואלה אכן בוצעו. בית החולים, שלא היה מרוצה מפסק הבורר, פנה ושטח את טענותיו פעם נוספת בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע, וגם שם נדחו טענותיו ובית החולים אף חויב לשלם הוצאות משפט לטובת העירייה.

"בית החולים הגיש ערעור לבית המשפט העליון וזה טרם הוכרע. יש להתפלא על בית החולים שממשיך להפיץ את טענותיו ולפרסמן, בלי לציין כי הטענות נבחנו הן בידי בורר והן בידי בית המשפט המחוזי, ונדחו לאחר שלא נמצא להן בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully