וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לטיפול בקבוצות ריכוז תטורפד?

אורה קורן

10.6.2010 / 8:28

בכיר בבנק ישראל טוען כי ועדת השרים לענייני חקיקה תטרפד את החוק, שמעניקה לממונה על ההגבלים העסקיים סמכויות נרחבות לפעול בתחום אחריותם של רגולטורים אחרים

"ועדת השרים לענייני חקיקה תטרפד את חוק קבוצות הריכוז, אותה מנסים להעביר הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, וח"כ אמנון כהן" - כך אמר אתמול בכיר בבנק ישראל. לדברי הבכיר, הצעת החוק מעניקה לקן סמכויות נרחבות לפעול בתחום אחריותם של רגולטורים אחרים, ואלה לא יסכימו לכך - משיקולים ענייניים ולא בהכרח אישיים. קן הגישה את טיוטת הצעת החוק לפני כשנתיים, שאמורה לסייע לרשות בהתמודדות עם קבוצות הריכוז במשק. החוק אמור לתת לממונה על ההגבלים העסקיים סמכויות להתערב בתחומים בהם אין תחרות מספקת, כמו מערכת הבנקאות וענף הסלולר. לפי הערכות, אם לממונה יינתנו סמכויות כלפי החברות בענפים אלה, הדבר עשוי לסייע בפתיחתם לתחרות ובהורדת היקף התשלומים של הציבור לאותן חברות.

מטיוטת ההצעה עולה כי הרשות מעוניינת בחקיקה שלא תאפשר לרגולטורים אחרים להטיל וטו על החלטותיה. הדבר מעורר התנגדות בקרב הרגולטורים האחרים, בנימוק שתחרות מוגברת עלולה לפגוע ביציבות הענף עליו הם מופקדים, ולגרום לנזק למשק ולציבור.

הבכיר בבנק ישראל ציין כי לא ניתן לפעול בתחומים אלה רק משיקולי תחרות, וכי ישנה מערכת שיקולים מקיפה יותר, הכוללת את יציבות המערכות, כמו מערכת הבנקאות. רשות ההגבלים העסקיים מנסה לגבש נוסחת פשרה שתהיה מקובלת על הרגולטורים, הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, המפקח על הבנקים בבנק ישראל והממונים המקבילים במשרד התקשורת ובמשרד התשתיות. עד כה, ככל הידוע, לא נרשמה התקדמות במגעים.

לפני כחודש וחצי אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעה דומה, שהעלה ח"כ אמנון כהן (ש"ס). כהן אמר כי ימשיך את הליכי החקיקה של ההצעה בתיאום עם הממשלה, ופנה לצורך כך לקן, כדי לברר מתי בכוונתה להגיש את ההצעה שגיבשה. כהן אמר כי ימתין עד יולי להגשת ההצעה הממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully