וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע פשטה על משרדי חברה של ויצמן שירי

10.6.2010 / 12:09

החוקרים הגיעו למשרדי "תשואה 10" שבבעלות מנכ"ל מפלגת העבודה - כך דיווחה היום החברה לבורסה. לחברה חובות של כ-50 מיליון שקל לבעלי אגרות החוב שלה

חוקרי רשות ניירות ערך פשטו שלשום על משרדי החברה תשואה 10 של ויצמן שירי, המשמש כיום כמנכ"ל מפלגת העבודה.

לפני כחודשיים הודיעה החברה כי אין בידיה כספים לשלם לבעלי האג"ח. במסגרת הישיבה שקיימה החברה הציע ויצמן שירי תספורת לבעלי האג"ח כלומר להגיע להסדר במהלכו ישלמו רק חלק מהחוב אם כי לא דיברו שם על סכומים מדויקים.

החברה הציעה עוד באותו מעמד, שתמונה נציגות מטעם מחזיקי איגרות החוב (סדרות א' ו-ב') של החברה, וכי נציגות זו תפעל ביחד עם הנהלת החברה לגיבוש הסדר בין החברה לבין מחזיקי איגרות החוב. אנליסט והלמן אלדובי הן בין אלה שמסרבים להצעה לתספורת והעדיפו להוביל מהלך של פירוק של החברה. בעקבות זאת הישיבה לא ננעלה ובעלי האג"ח יצביעו באמצעות כתבי הצבעה.

לחברה חובות של כ-50 מיליון שקל לבעלי האג"ח ואיגרות החוב שלה נסחרות בתשואה של עד 147%. החברה אמורה היתה לשלם כ-10 מיליון שקל עד 31 במאי קרן וריבית. תשואה 10 הפסידה 33 מיליון שקל ב-2009, ובסך הכל 43.6 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, והגיעה לגירעון של 19 מיליון שקל בהון העצמי.

בעקבות מצבה של החברה הדביקו לה רואי החשבון אזהרת "עסק חי", כיוון שאין ברשותה מקורות תזרימיים לתשלום קרן וריבית השנה. לחברה בסך הכל כ-1.1 מיליון שקל בקופה, הכוללים מזומנים ונכסים פיננסים. במהלך השנה שחלפה מכרה החברה את נכסיה בבאר שבע ובירושלים ושאמורים לכסות על חלק מהחוב.

שלוש שנים עברו מאז גייס ויצמן שירי 70 מיליון שקל מהציבור בימים העליזים של 2007 באמצעות תשואה 10. את הכסף הוא היה אמור לקחת לסיבוב השקעות במזרח אירופה ובעיקר ברומניה - סיבוב שהסתיים בתחילת החודש עם הערת "עסק חי" לדו"חות הכספיים של 2009.

"בתוך כמה שנים נהיה חברה עם הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה", אמר שירי ב-2007. "אני מכיר אנשים רבים ברומניה ופעלתי שם בעבר בתור יזם. הקונצפט הוא אותו קונצפט. מה שהצלחתי לעשות בישראל אני אצליח לעשות גם שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully