עובד בנק לאומי לשעבר, דוד גולן, החשוד בהונאת הבנק, הגיש היום (יום א') לביהמ"ש המחוזי בתל אביב, באמצעות עוה"ד שוקי שטיין ועופר רוקח, בקשה לעיכוב הדיון בתביעה שהוגשה כנגדו.
בנק לאומי הגיש לפני כחודש תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 3.2 מיליון שקל נגד גולן, עובד הבנק במשך 23 שנה ומורשה חתימה באגף אשראי פרטי, ונגד החוקר הפרטי אייל טופז, בטענה כי גולן בסיועו של טופז גנב כספים מהבנק בחודשים מאי-אוגוסט 2001.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד בנימין לוינבוק, נאמר, כי גולן עשה שימוש שלא כדין במאגרי מידע בהם עבד בבנק, והוציא מידע מהבנק לגבי חשבונות רדומים של נפטרים בסניפים שונים. בתביעה נטען כי גולן הוציא בעזרת טופז כספים במרמה מאותם חשבונות של הנפטרים, תוך שימוש בצווי ירושה מזויפים. בעקבות מעשים אלו, פוטר גולן מעבודתו בבנק.
בבקשתו טוען גולן כי ניהולו של ההליך האזרחי בד בבד עם ההליך הפלילי במסגרת החקירה וכתב האישום הצפוי, יגרום לו להפרעה מהותית במיצוי הזכויות המוקנות לו כחשוד ו/או כנאשם בתיק הפלילי התלוי כנגדו. לטענתו, הגשת כתב ההגנה בהליך האזרחי ולאחר מכן התייחסות עובדתית בהליכי הביניים, עלולים לחייב אותו לגלות מסמכים ולהשיב לשאלות אשר יפגעו בזכויות המוקנות לו בהליך הפלילי, ובכלל זה גם זכות השתיקה. (ת.א 2588/01)
עובד בנק לאומי לשעבר, החשוד בהונאת הבנק, מבקש לעכב את ההליכים האזרחיים נגדו
TheMarker כתב
13.1.2002 / 14:53
