וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לא טס בזול - כדי לא לחלל את השבת

זוהר בלומנקרנץ

10.6.2010 / 15:57

בדיקה העלתה כי הנהלת קוריאיין אייר לא היתה מוכנה לשנות באופן חד פעמי את מועדי הטיסה הסדירים. לפיכך, ישוב הנשיא בטיסה מיוחדת, ויקרה יותר, של חברת ארקיע

נשיא המדינה, שמעון פרס לא טס לביקורו בדרום קוריאה בטיסת קוריאיין אייר הסדירה, כדי שלא לחלל את השבת בטיסה חזרה. זאת, לאחר שקיבל אישור מיוחד של השב"כ לטוס בחברת התעופה הזרה הפועלת בישראל, ועל אף שההצעה של החברה הדרום קוראינית, יכולה היתה להיות זולה יותר.

מבדיקה שהשלים TheMarker היום (חמישי) בנושא התברר כי הנהלת קוריאיין אייר בסיאול לא היתה מוכנה לשנות באופן חד פעמי את מועדי הטיסה הסדירים של החברה, כדי להתאימה ללוח הזמנים של ביקור נשיא המדינה. פרס ישוב לפיכך מחר (שישי) מדרום קוריאה בטיסה מיוחדת של חברת ארקיע, בלווית משלחת של כ-60 אנשי עסקים.

בהוראתו של נשיא המדינה, בדקה חברת הנסיעות הממשלתית את האלטרנטיבה הזולה להטסתו של הנשיא ופמלייתו לביקור עבודה בדרום קוריאה. אחת האפשרויות שנבדקו היתה להטיס את נשיא המדינה והמשלחת בחברת התעופה קוריאיין אייר, המפעילה טיסות שלוש פעמים לשבוע בקו נתב"ג-סיאול.

משום שמדובר בביקור רשמי ובטיסה בחברת תעופה זרה, נדרש אישורו של השב"כ; ואומנם אישור מיוחד כזה ניתן.

פרס הוזמן לבקר מיום שני עד חמישי בדרום קוריאה. בדיקת לוח הזמנים של טיסותיה המסחריות של קוריאן אייר העלתה כי קיימת בעיה עם מועד חזרתו הצפויה של הנשיא, משום שטיסת הקו הסדירה של קוריאיין אייר ממריאה בשבת אחר הצהריים מסיאול.

נעשתה פנייה לסניף החברה הדרום קוראינית בישראל, בבקשה לבדוק אפשרות להזיז באופן חד פעמי, בכמה שעות בלבד, את מועדי ההמראה הקבועים של המטוס. זאת מכיוון שההצעה הכספית של החברה הדרום קוריאנית היתה חוסכת כמה מאות עד אלפי דולרים.

בסניף החברה בארץ ביקשו ארכת זמן, על מנת לבדוק את האפשרות עם ההנהלה הראשית בסיאול. אולם כעבור יומיים התקבלה תשובה שלילית מהחברה הדרום קוריאנית. לפיכך, הוחלט להטיס את הנשיא והמשלחת הכלכלית בטיסה מיוחדת. בעקבות כך, נבחרה הצעתה של ארקיע, שהציעה טיסה במחיר נמוך יותר, עם חניית ביניים, מאשר הצעתה של חברת אל על המתחרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully