וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מזהירה: "ניפול כמו יוון"

11.6.2010 / 10:58

ראש ממשלת יפן מזהיר: יפן עלולה לסבול ממשבר חובות דמוי יוון. קאן אמר כי אם יפן לא תתמודד עם חובותיה התופחים בדחיפות, היא עלולה למצוא עצמה במצב של יוון


ראש ממשלת יפן נאוטו קאן, הזהיר היום כי מדינתו עשויה לעמוד בפני משבר חובות כמו זה ממנו סובלת יוון, אם לא תתמודד בדחיפות עם החוב הלאומי התופח שלה. קאן, בנאומו הראשון מאז נכנס לתפקיד ביום שלישי, אמר כי יפן אינה יכולה להרשות לעצמה לתת לחוב הלאומי לתפוח, בתקופה בה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם סובלת מהזדקנות האוכלוסיה.

"קשה לשמור לאורך זמן על מדיניות הנסמכת מדי על הנפקת אג"ח. כפי שראינו במשבר באירופה, שהחל ביוון, התקציבים שלנו יכולים לקרוס אם האמון באג"ח הממשלתיות שלנו אובד והחוב הלאומי ממשיך לצמוח", אמר. יפן היא בעלת החוב הציבורי הגדול ביותר מבין המדינות התעשייתיות - 218.6% מהתמ"ג שלה ב-2009, לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

קאן, ראש הממשלה השישי תוך 4 שנים ביפן, הבטיח כי ממשלתו תפעל בשיתוף פעולה עם הבנק המרכזי של יפן, על מנת להימנע מדפלציה מוגברת. בכוונת ממשלתו להתמקד בפיתוח מדיניות יציבה ומקיפה, אמר. הוא אף הוסיף כי בכוונתו לשקול העלאת מסים, צעד שלטענתו ממשלות קודמות חששו לבצע ממניעים פוליטיים.

קודמו של קאן בתפקיד, יוקיו הטויאמה, התפטר במפתיע בשבוע שעבר, לאחר שכשל במילוי הבטחת הקמפיין שלו, להצליח להוציא את בסיס המארינס האמריקאי מאוקינאווה. שיעורי התמיכה בו צנחו לפחות מ-20% בעקבות כשלון זה. קאן, שר האוצר בממשלת הטויאמה, נהנה מזינוק בתמיכה הציבורית - 60%-70% לפי סקרי העיתונים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully