וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר "הארץ-דיאלוג": התמיכה בנתניהו עולה ל-50% בשל אירועי המשט

הארץ

11.6.2010 / 13:35

רוב גורף מבין הנשאלים (57%) אומרים כי הם סמכו בעבר, וכעת סומכים אף יותר, על הצמרת המדינית-הביטחונית



שביעות הרצון מתפקודו של ראש הממשלה, שרשמה ירידה בתקופה האחרונה, מזנקת מעלה. מסקר "הארץ-דיאלוג", בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, שבוצע למעלה משבוע אחרי פעולת השייטת עולה כי נתניהו חוזר לשיעור שביעות רצון של למעלה מ-50%.



הסגר הימי על עזה, שגורמי ביטחון רבים, כולל שרי ממשלה, כבר אינם משוכנעים ביעילותו, זוכה כאן לתמיכה גורפת. ההנהגה המדינית-הביטחונית של ישראל, כלומר אותה שביעיית שרים שהושמצה לא מעט בשבוע החולף, מקבלת ציון יוצא מן הכלל מהציבור: רוב גורף מבין הנשאלים (57%) אומרים כי הם סמכו בעבר, וכעת סומכים אף יותר, על הצמרת המדינית-הביטחונית. רק מיעוט מבין הנשאלים לא סמכו עליה בעבר ובעקבות הפשיטה על המשט שהתפקששה, סומכים עליה פחות.




התמיכה במדיניות הממשלה מתורגמת לתמיכה פרסונלית בראש הממשלה, ואפילו בשר החוץ אביגדור ליברמן. לראשונה מאז כינון הממשלה נרשם תיקו (44%) בין תומכיו של ליברמן למתנגדיו. מאז שנכנס לתפקידו, ליברמן היה במינוס רציני בדעת הקהל. כעת המינוס נמחק.



ראש האופוזיציה, ציפי לבני, שהעזה למתוח ביקורת על הממשלה כמה ימים לאחר המבצע, נענשת על ידי הציבור הלא סובלני בגלל עבירה לכאורה של העדר פטריוטיות. שיעור שביעות הרצון ממנה צולל באופן דרמטי: בסקר לפני כחודשיים לבני היתה בפלוס 2 - 45% היו שבעי רצון ממנה, מול 43% שלא היו. בסקר הנוכחי, 50% כבר אינם שבעי רצון ממנה, מול 35% שכן.



80% מן הנשאלים סבורים שיש להטיל עונש כלשהו, בין שלילת אזרחות לענישה סמלית, את חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד, על השתתפותה במשט. רק 41% חוששים שישראל "הופכת להיות מדינה מבודדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully