וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: בטחון הצרכנים בארה"ב מזנק לשיא

11.6.2010 / 20:25

נתוני מאקרו מעורבים הערב בניו יורק: לראשונה זה 8 חודשים נרשמה ירידה במכירות הקמעוניות שצללו ב-1.2% בחודש מאי, בטחון הצרכנים, לעומת זאת, עלה בשיעור חד מהצפוי

נתוני מקרו מעורבים פורסמו היום בארה"ב. בטחון הצרכנים בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משנתיים, ואילו המכירות הקמעונאיות ירדו במפתיע - ירידה ראשונה זה שמונה חודשים.

בטחון הצרכנים בארה"ב עלה החודש בשיעור חד מהצפוי לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משנתיים. מדד בטחון הצרכנים של חברת המידע הפיננסי תומסון רויטרס ואוניברסיטת מישיגן עלה ביוני לרמה של 75.5 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008 - לעומת 73.6 נקודות במאי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 74.5 נקודות.

רכיב המצב הנוכחי של המדד עלה ביוני לרמה של 82.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מארס 2008 - לעומת 81 נקודות במאי. רכיב הציפיות העתידיות של המדד, אשר משקף את ציפיות הצרכנים למצב בעוד שישה חודשים, עלה לרמה של 70.7 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר - לעומת 68.8 נקודות בחודש הקודם.

הצרכנים שהשתתפו בסקר צפו בממוצעי כי שיעור האינפלציה בארה"ב ב-12 החודשים הקרובים יהיה 2.7%, לעומת תחזית של 3.2% בסקר של חודש מאי.

המכירות הקמעוניות בארה"ב רשמו ירידה ראשונה זה 8 חודשים במאי, לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי. המכירות הקמעוניות ירדו ב-1.2% במפתיע, בהובלת סוכנויות רכב, חנויות לחומרי בנייה, תחנות דלק, חנויות כלבו וחנויות בגדים. התוצאות היו גרועות מהצפוי – כלכלנים ציפו לעלייה קלה של 0.2% במכירות. עם זאת, במונחים שנתיים, המכירות הקמעוניות עדיין במצב טוב, וגבוהות ב-6.9% לעומת המכירות הקמעוניות במאי 2009.

המכירות הקמעוניות המאכזבות עשויות להגביר את החששות ממיתון חוזר, ומצטרפות לכמה נתונים מעוררי חשש אחרים. בשבוע שעבר התפרסם דו"ח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי, שהראה אף הוא על גידול קטן מהצפוי במספר המשרות בשוק האמריקאי. שוק תעסוקה חלש משפיע לרוב גם על הצריכה הפרטית, שכן הצרכנים חוששים לבזבז בתקופה של חוסר-ודאות תעסוקתית.

הצניחה הגדולה ביותר נרשמה בחנויות חומרי בניין – 9.3% במאי לעומת אפריל. כלכלנים מייחסים צניחה זו לסובסידיות שהסתיימו באפריל, והובילו לגידול חד במכירות במארס ובאפריל. מכירות המכוניות ירדו ב-1.7% במונחים דולריים, לפי נתוני משרד המסחר, אף שיצרניות המכוניות דיווחו על עלייה קלה במכירות במונחי יחידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully