וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חותמת שבוע ירוק

ניר צליק

11.6.2010 / 23:23

יום מסחר תנודתי נחתם בעליות שערים כשהנאסד"ק מוסיף 1.2%. בסיכום שבועי הוסיף הדאו ג'ונס 2.8% לערכו. המסחר התנהל כשברקע פרסום נתוני מאקרו מנוגדים

יום המסחר האחרון של השבוע הסתיים בעליות שערים אחרי פתיחה שלילית שנבעה מנתוני המכירות הקמעוניות הגרועים מהצפוי. מדד אמון הצרכנים, שהראה קריאה גבוהה מהצפוי, עודד את המשקיעים.

דאו ג'ונס הוסיף 0.4% ל-10,211 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-2,244 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.4% ל-1,092 נקודות.

בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 2.8%, נאסד"ק עלה ב-1.1% ו-S&P 500 התחזק ב-2.5%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.103% ל-3.22%.

בזירת המקרו, המכירות הקמעוניות בארה"ב רשמו ירידה מפתיעה. לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי. המכירות ירדו ב-1.2% בהובלת סוכנויות רכב, חנויות לחומרי בנייה, תחנות דלק, חנויות כלבו וחנויות בגדים. כלכלנים ציפו לעלייה קלה של 0.2% במכירות. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הראה קריאה גבוהה מהצפוי, של 75.5 נקודות כאשר האנליסטים ציפו לקריאה של 74 נקודות בחודש יוני לעומת קריאה קודמת של 73.6 נקודות.

הדליפה במפרץ מקסיקו מוסיפה להדאיג את אמריקה

ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, הזהיר היום כי מדינתו עשויה לעמוד בפני משבר חובות כמו זה ממנו סובלת יוון, אם לא תתמודד בדחיפות עם החוב הלאומי התופח שלה. קאן, בנאומו הראשון מאז נכנס לתפקיד ביום שלישי, אמר כי יפן אינה יכולה להרשות לעצמה לתת לחוב הלאומי לתפוח, בתקופה בה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם סובלת מהזדקנות האוכלוסיה.

יו"ר BP, קרל-הנריק סוונברג, זומן לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב ברק אובמה כמו גם הממונה על הטיפול באסון במפרץ מקסיקו, אדמירל משמר החופים ת'אד אלן. אלן פנה לסוונברג במכתב אתמול, וזימן פגישה ב-16 ביוני, שתכלול גם את נשיא ארה"ב, כמו גם נציגי החברה הראויים.

שוק התרופות לטרשת נפוצה בעולם, אשר נאמד ב-10 מיליארד דולר לשנה, עומד ככל הנראה בפני שינוי. ועדה מייעצת של רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) המליצה אתמול פה אחד ל-FDA לאשר את שיווק התרופה Gilenia שפותחה על ידי חברת נוברטיס. Gilenia שניתנת בקפסולה, היא התרופה הראשונה שניתנת דרך הפה ומשפרת את איכות החיים של החולים במחלת הטרשת הנפוצה, מחלה כרונית שגורמת להגבלות חמורות בתנועה לחולים על פני עשרות שנים.

כל 4 התרופות הקיימות בשוק, כולל קופקסון של טבע, ניתנת בזריקה בתדירויות שונות או בעירוי ולפיכך גורמות לסבל לחולים. תרופה אורלית היתה חלומם הרטוב של כל החברות בתחום כולל טבע שמפתחת תרופה אורלית משלה, לקווינימוד, בשיתוף עם החברה השוודית אקטיב ביוטק ומגייסת בימים אלו חולים לשלב השלישי והאחרון של הניסויים בבני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully