וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האירו ייפול - פירוק הגוש בלתי נמנע"

12.6.2010 / 16:14

מכון מחקר בבריטניה גורס: האירו ייפול לשוויון מול הדולר ב-2011 ופירוקו של גוש האירו בלתי נמנע. עד כה איבד האירו 15% מערכו מול המטבע האמריקאי

האירו ייפול לשוויון מול הדולר ב-2011 לפני פירוקו הבלתי נמנע של האיחוד המוניטרי באירופה, כך צפה בסוף השבוע המכון למחקר כלכלי ועסקי בבריטניה (CEBR). נפילת האירו תחריף משום שהבנק הפדרלי צפוי להעלות את הריבית בסוף השנה, בעוד שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) יותיר את הריבית על כנה, כך עולה מדו"ח שפירסם אתמול המכון.

עד כה השנה איבד האירו 15% מערכו מול הדולר, בעקבות חששות מכך שיוון ומדינות נוספות בגוש האירו יגיעו למצב של חדלות פירעון. בחודש שעבר הסכימו מדינות גוש האירו על קרן בשווי 750 מיליארד יורו (907 מיליארד דולר), בסיוע קרן המטבע הבינלאומית (IMF) לתמיכה במדינות החלשות בגוש. ביום שישי נסחר האירו ביציבות מול הדולר, בשער של 1.210 דולר לאירו, לאחר שביום חמישי הותיר ה-ECB את הריבית בשפל של 1%.

"כמעט בלתי נמנע שגוש האירו יתפרק בשלב כלשהו", אמר דאגלס מקוויליאמס, מנכ"ל CEBR. "זה עלול לקרות בקרוב, וייתכן שזה יקרה בתוך חמש עד עשר שנים. בינתיים, הדבר היחיד שבטוח הוא שהאירו יישאר חלש", הוסיף.

אתמול העריכו אנליסטים כי חדלות פירעון של יוון היא "עניין של זמן", לפי דיווח של בלומברג. לדברי תומס מאייר, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק בלונדון, יוון אינה צפויה להצליח להתמודד עם חובותיה.

ביום שישי אמר ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, כי יוון לא תגיע לחדלות פירעון וכי הוא יעשה כל שניתן כדי להשיבה למסלול צמיחה. בפגישה עם בנקאים בכירים אמר פפנדראו כי ממשלתו החליטה באופן מודע נגד חדלות פירעון ונגד עזיבת גוש האירו, והוסיף כי יוון תפרע את כל חובותיה.

"נכבד את כל החוזים שלנו עם הקהילה הכלכלית וכן, נשלם את כל החובות", אמר פפנדראו בכנס המכון לכלכלה בינלאומית (IIF), לובי המאגד 400 מהמוסדות הפיננסיים המובילים בעולם. "אנחנו לוקחים ברצינות את המנדט שלנו לשינוי, ואין לנו כל כוונה לוותר או לסגת", אמר. "לא אכפת לי אם זוהי הקדנציה היחידה שלי כראש ממשלה. עשיתי כל מה שחשבתי שניתן על מנת להציל את יוון מאסון", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully