וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לשכר הבכירים: פיקוח ללא חקיקה

צבי זרחיה ונורית רוט

13.6.2010 / 8:55

מקורבים לוועדה לקביעת מדיניות שכר הבכירים מעריכים כי חבריה ימליצו לחזק את בעלי מניות המיעוט ולהגביר את השקיפות בעניין הליכי אישור השכר

ועדת השכר לקביעת מדיניות לשכר הבכירים בחברות ציבוריות לא תציע לחוקק חוק להגבלת שכר הבכירים בחברות אלה, אלא תסתפק בהחלטות רגולטוריות להגברת הפיקוח על שכר הבכירים - כך מעריכים גורמים המקורבים לוועדה.

לפי הערכות אלה, הוועדה תציע בין היתר לחזק את בעלי מניות המיעוט בחברות ציבוריות, להגביר את השקיפות בדרך הליכי אישור שכרם של בעלי השכר הגבוה, לחייב אישור של ועדת ביקורת ואסיפות כלליות בחברות לשכר הבכירים ועוד. דיוני הוועדה נמשכים ועדיין לא גובשה עמדה. בכל מקרה, ההערכות הן כי הוועדה תסתפק במתן המלצות לדירקטוריונים.

שרים בוועדה חוששים מ"התערבות יתר" בהחלטות הדירקטוריונים על שכר הבכירים. שר האוצר, יובל שטייניץ, הסביר לוועדה לפני שלושה שבועות כי "יש עיוות בשכר המנהלים בחברות הציבוריות, אבל אסור לתקן כשל אחד בכשל אחר".

ההערכה היא שעמדה זו מקובלת גם על חברים אחרים בוועדה - שר המשפטים, יעקב נאמן, שהכריז באחרונה שטרם גיבש עמדה בעניין; וגם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ופרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה. שר הרווחה יצחק הרצוג, החבר אף הוא בוועדה, היה היחיד שתמך בהצעת החוק הפרטית שהגישו הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים כץ (ליכוד), הקובעת ששכרו של העובד הבכיר בחברה יהיה פי 50 משכרו של העובד בשכר הנמוך.

הוועדה זימנה לדיון שלה היום את מנכ"לי משרד האוצר לשעבר, פרופ' אבי בן בסט ואהרון פוגל, המשמש כיו"ר חברת הביטוח מגדל. בפני הוועדה יופיעו גם גד סואן, יו"ר איגוד החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה, עו"ד שירין הרצוג ממשרד עוה"ד רון גזית, אבי ברגר ממשרד רו"ח קסלמן וקסלמן, וזאב גולן, ממכון ירושלים לחקר שווקים.

הוועדה הוקמה לפני כחודש וחצי, בעקבות הצעת החוק שהגישו יחימוביץ' וכץ. אם ועדת השרים לא תטפל בהגבלת שכר הבכירים מתכוונים יחימוביץ' וכץ להעלות בקרוב את הצעת החוק שלהם בקריאה טרומית, חרף התנגדות הממשלה. לצורך כך, הם צירפו להצעה את ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), כך שאם הקואליציה תמנע מהם להעלות את העניין על סדר היום - סולודקין תעלה את הצעת החוק במסגרת מכסת הצעות החוק השבועית השמורה לאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully