וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ניכרת ברכישת דירות

טל לוי

13.6.2010 / 13:35

בחודש אפריל נרשמה ירידה של כ-24% במספר הדירות בהשוואה לחודש מרץ. הנחמה: עלייה ברכישות ביחס לאפריל 2009 שהתאפיין בפעילות נמוכה בצל המשבר

בחודש אפריל נרשמה ירידה בשיעור של כ-24% במספר הדירות הנרכשות בהשוואה לחודש מארס, כאשר שיעור הירידה גבוה יותר ברכישת דירות חדשות. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נרשם גידול בשיעור של 8.4% במספר העסקות, אולם אפריל 2009 עדיין התאפיין בפעילות נמוכה, בצל המשבר העולמי. בהשוואה לאפריל 2008 נמוכה רמת המכירות באפריל 2010 בשיעור של כ-6%.

נתונים ראשוניים לחודש מאי מצביעים על הרעה נוספת במכירת דירות חדשות - המשך ירידה במכירות בהשוואה לחודש אפריל וירידה חדה בשיעור של כ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מנגד, במכירת דירות יד שנייה נרשם גידול משמעותי בהשוואה לחודש אפריל וגידול מתון יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה החדה ברכישת דירות חדשות בחודשיים האחרונים (אפריל-מאי) לעומת גידול מסוים ברכישת דירות יד שנייה (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד), נובעת בין היתר מרמות המחירים הגבוהות משמעותית של דירות חדשות הגורמות להסטה חלקית של ביקושים לדירות זולות יותר (דירות יד שנייה). שינוי זה מתאפשר הודות לירידה ברכישת דירות להשקעה. ניתוח הממצאים מלמד כי באזורי הביקוש, במיוחד באזור המרכז וברחובות, גדל משקל הרוכשים דירה למגורים ממי שהחזיקו עד אותה עת בדירה לצורך השקעה.

במחירי דירות חדשות נרשמה באפריל ירידה בשיעור של 0.8% לעומת חודש מארס. הירידה הקיפה את כל האזורים, למעט אזור נתניה. במצטבר, מתחילת השנה ירדו מחירי הדירות החדשות בשיעור של 1.4% לעומת סוף 2009. יחד עם זאת, לאור עליית המחירים החדה במהלך 2009, עדיין גבוהים מחירי הדירות החדשות בשיעור נומינלי של כ-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לגבי דירות יד שנייה, בראשונה מאז החל גל עליות המחירים אשתקד ניתן לזהות ירידת מחירים בכל האזורים, למעט אזור נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully