וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישרה הקמת ועדת מדרוג באינטרנט

איילה צורף

13.6.2010 / 17:09

חברת גמיוס תפעיל את מערך המדידה; אתרי אינטרנט, משרדי פרסום, משרדי אינטרטקטיב ומפרסמים מוזמנים להצטרף

הממונה על ההגבלים העיסקיים, רונית קן, אישרה את הקמת ועדת המדרוג לאינטרנט. לפי איגוד משרדי הפרסום, הוועדה תצא לדרך שלוש שנים לאחר שהוכרע המכרז בדבר החברה שתפעיל את מערך המדידה. במכרז זכתה חברת גמיוס. למרות התקופה הארוכה שעברה, מדידה אחידה, שקופה ומוסכמת על האתרים ומשרדי הפרסום טרם יצאה לדרך.

"האיגוד כינס את כל אתרי האינטרנט וחברות האינטראקטיב במטרה להקים ועדת מדרוג ציבורית שתפעל במתכונת דומה לוועדת המדרוג לטלויזיה. המהלך כלל הקמת ועדה, ניסוח הסכמים ועריכת מכרז לבחירת מפעיל למערכת המדידה. לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות, המתינה הוועדה לקבלת אישורים מהממונה על ההגבלים - אישור שנחתם סופית השבוע.

"בימים הקרובים יכנסו מנכ"ל הוועדה, שגיא סטוניס, ואיגוד חברות הפרסום, את כל הגורמים המעורבים, לאישרור ההסכמים והתחלת תהליך המדידה".

בעבר אמר יגאל בראון מנכ"ל האיגוד כי התוכנית המקורית הייתה להוציא לדרך את המדידה ב-1 בינואר, אך העיכוב בן החצי שנה נגרם בשל עיכובים בשיחות עם הממונה על ההגבלים, עד לקבלת האישור.

סטוניס אמר היום כי הוא "יוצא בקריאה לכלל הגופים הפועלים בתחום - אתרי אינטרנט, משרדי פרסום, משרדי אינטרטקטיב ומפרסמים - להצטרף לוועדה. לדבריו, ההתפתחות המואצת של האינטרנט כמדיום פרסומי מחייבת את כל הגורמים בשוק לקחת חלק בתהליך".

בתגובה להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים אמר מנכ"ל נענע 10 ומסה, גיא אלון אליאב: "אני מאמין כי מדידה מדעית של שיעורי החשיפה של כל אתר ואתר והגברת השקיפות תסייע למפרסמים להקצות בצורה טובה יותר את תקציבי הפרסום. מסה קוראת לכל אתרי האינטרנט בישראל להצטרף למדידה ולעודד פתיחת תחרות אמיתית המבוססת על נתוני אמת. המדידה צפויה להגדיל את תקציב האינטרנט מהעוגה הכללית ולשנות את הקצאת התקציבים הנוכחית בין האתרים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully