וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מגבש: מחיר הרכב יירד, המסים יעלו

דניאל שמיל

13.6.2010 / 19:30

במשרד מכינים את המהפכה הבאה: ועדה בין משרדית דנה בהעלאת המס על הדלק או בייקור אגרות הרישוי כדי לשכנע נהגים להעדיף תחבורה ציבורית

במשרדי האוצר והתחבורה מכינים את המהפכה הבאה - הורדת מס הקנייה על רכב חדש, והתייקרות עלות השימוש בו. ועדה חדשה שהוקמה על ידי אגף התקציבים באוצר, רשות המסים והיחידה הכלכלית במשרד התחבור תבחן אפשרויות שונות לשינוי המיסוי על מכוניות, במטרה להפחית את השימוש בהן וכך גם את זיהום האוויר והגודש בכבישים.

מדובר במעין המשך לרפורמת המיסוי הירוק, שניסתה לעודד צריכה של מכוניות "ירוקות" יותר. כעת מבקשים באוצר לטפל גם באופן השימוש במכונית. היוזמה לוועדה באה מצד הפקידים הבכירים באוצר, ולא של השרים, והם מבקשים לבחון כמה אפשרויות למיסוי.

האחת היא מיסוי על דלק (הגדלת הבלו), האחרת היא אגרות רישוי דיפרנציאליות, שיישתנו בהתאם לנסועה שעשתה המכונית והשלישית - מדידת הקילומטרים שנוסעת כל מכונית באמצעות GPS, כפי שמנסים בהולנד בימים אלה.

לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות. הבלו היא השיטה הפשוטה ביותר ליישום, אך היא עלולה להיות "מס פריפריה", שיפלה נהגים הגרים רחוק מעבודתם. השיטה השנייה עלולה לעודד זיופי קילומטראז' ואילו השיטה המבוססת על gps תהיה מדויקת מאוד, אך גם יקרה ומסובכת ועלולה ליצור בעיות של פרטיות.

באוצר מעריכים כי הוועדה תפעל במהירות ותגיש המלצותיה לשרים כבר בתוך חודשים ספורים. ייתכן גם שיומלץ לערוך פיילוט לשיטות השונות, לפני היישום בקנה מידה מלא.

ההמלצות יכללו מתווה ליישום, כדי לתת ודאות וכיוון לענף הרכב, שידע טלטלות מיסוי רבות בשנתיים האחרונות. בשלב זה לא ברור האם יופחת מס הקנייה לרכב, ובאיזה שיעור. יצויין עוד כי הוועדה לא תעסוק בפיתוח תחבורה ציבורית, וההמלצות להפחתת הנסועה לא ילוו בהצגת אלטרנטיבה יעילה וטובה למכונית הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully