וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבי של הדואר הופך לסולארי

מאת אבי בר-אלי

14.6.2010 / 8:40

דואר ישראל פירסמה מכרז לאספקה והתקנה של 11 מערכות סולריות על גגות הסניפים ברחבי הארץ. ההתקנה הראשונה תבוצע בדרך ההגנה בת"א. היקף ההשקעה: 9 מיליון שקל

הדואר מצטרף לטרנד האנרגיה הסולארית: חברת דואר ישראל פירסמה בשבוע שעבר מכרז לאספקה והתקנה של 11 מערכות סולאריות על גגות הסניפים ברחבי ישראל - כך נודע ל-TheMarker. מדובר ברכישה של מתקן לייצור חשמל באנרגיה סולארית בהספק של 50 קילו-ואט, שיותקן על גג בית המיון של הדואר בדרך ההגנה בתל אביב.

המכרז כולל גם אופציה לרכישת עשר מערכות סולאריות נוספות בהספק של 20-50 קילו-ואט כל אחת, במשך תקופה של שלוש שנים ממועד חתימת החוזה. היקף ההשקעה הכולל עשוי לפיכך להסתכם בטווח של 4-9 מיליון שקל.

המכרז שפירסמה חברת הדואר ייכלל במסגרת המכסה החדשה שעתידה רשות החשמל לפרסם בשבועות הקרובים להתקנת מערכות קטנות, עד 50 קילו-ואט, לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (.P.V) על גגות מבנים. מדובר בהסדרה מתמרצת חדשה שפורסמה לפני שבועיים לשימוע ציבורי, ותוגבל למכסה של 135 מגה-ואט. זאת, חצי שנה לאחר מיצוי המכסה הסולארית הראשונה עבור גגות מבנים מסחריים בדצמבר האחרון.

התעריף שיובטח ליצרנים הפרטיים תמורת מכירת החשמל הסולארי יהיה 1.55 שקל לקווט"ש. במתקנים שאינם ביתיים יופחת התעריף בהדרגה בשיעור של 7%, עד למינימום של 1.34 שקל לקווט"ש, בסיום כל שנה קלנדרית - או לאחר מיצוי מדרגה של 40 מגה-ואט. חברת הדואר התנתה במסמכי המכרז את מימוש החוזה שייחתם מול הזוכה בתעריף המקסימלי של 1.55 שקל לקווט"ש, כלומר תחייב את הכללת המתקן הראשון במכסה הראשונה של הסדרה החדשה (40 מגה-ואט).

תנאי הסף במכרז כללו ניסיון באספקה, התקנה ותחזוקה של שלוש מערכות סולאריות בהספק של 30 קילו-ואט לפחות. הגשת ההצעות נקבעה ל-24 בחודש. הדואר מצטרף לפיכך לכמה חברות ממשלתיות נוספות שבוחנות באחרונה את כיסוי מתקניהן בפאנלים סולאריים לייצור חשמל עצמי. בין היתר מדובר בחברת מקורות, רכבת ישראל, חברת נמלי ישראל (חנ"י) וחברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully