וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמראות מנתב"ג בלילה - בכיוון מערב בלבד

זוהר בלומנקרנץ

14.6.2010 / 7:46

חולון תשוב לישון בלילות? מסתמן כי רשות שדות התעופה תאפשר למטוסים רחבי גוף להמריא בין השעות 23:30 ל-1:00 בכיוון מערב בלבד, ההפוך מזה שממנו מותרות עתה

בלעדי מסתמן פתרון לבעיית המראתן של הטיסות ארוכות הטווח מהמסלול היחיד שפועל בשעות הלילה בנתב"ג: רשות שדות התעופה (רש"ת) תאפשר "חלון המראות" למטוסים רחבי הגוף בין 23:30 ל-1:00 לכיוון מערב - ההפוך מזה שממנו מותרות עתה ההמראות - כדי לא לפגוע בטיסות ליעדים ארוכי טווח.

זאת לאחר שחברות תעופה התלוננו, כפי שחשף TheMarker בראשונה, כי נאלצו להוריד מטענים מהטיסות בשל המגבלות על המראות בכיוון מזרח בלבד בלילה.

העניין נדון בישיבה פנימית שקיימה רש"ת בסוף השבוע שעבר, בהשתתפות נציגים של חברות התעופה הזרות, אל על ורשות התעופה האזרחית (רת"א).

נתב"ג עבר לפעול במתכונת של מסלול אחד בלבד לאחר שרש"ת סגרה מסלול שני עם תחילת עבודות השיפוץ במסלולים ביוני. כדי לשמור על בטיחות הטיסה וכדי למנוע רעש בשל המראות מטוסים רחבי גוף בשעות הלילה, קבעה רש"ת כי כל ההמראות והנחיתות יתבצעו על המסלול האחד שכיוונו ממערב למזרח. אלא שההמראות של מטוסים רחבי גוף לטיסות ארוכות הטווח על מסלול זה יוצרות מגבלה על משקל המטוסים.

נתב"ג יפעל במתכונת של מסלול אחד במשך כל תקופת העבודות, שיימשכו כשלוש שנים וחצי, בהשקעה של 760 מיליון שקל.

מרש"ת נמסר בתגובה: "פרויקט שדרוג המסלולים חיוני לבטיחות בנתב"ג. חברות התעופה שותפות להכרה בחשיבות הפרויקט ושותפות בתהליכים ובעבודת המטה של הפרויקט. רש"ת קשובה לחברות התעופה ומקבלת, באמצעות ארגון ACO שמייצג אותן, תגובות הנוגעות לשינוי בתפעול נתב"ג. הרשות, בשיתוף יתר הגורמים הרלוונטיים, מנסה למצוא פתרון מידתי שיתחשב בחברות התעופה מחד וביישובי הסביבה מאידך - תוך הקפדה הבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully