וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אלביט ותעשייה אווירית עצרו עסקה עם טורקיה"

אורה קורן

14.6.2010 / 10:45

מדיווח של העיתון הטורקי "טודיי-זמאן", החברות עצרו עסקת מל"טים בהיקף של 180 מיליון דולר. כמו כן, החברות החזירו את אנשיהן, שאימנו את הצבא הטורקי בהפעלת הציוד

התעשייה האוירית (תע"א) ואלביט עצרו את עסקת המטוסים ללא טייס (מל"טים) עם טורקיה. כך עולה מדיווח העיתון הטורקי "טודיי-זמאן". לפי העיתון, בסוף השבוע החזירו החברות את אנשיהן, שאימנו את הצבא הטורקי בהפעלת המל"טים בעקבות משבר המשט לעזה. לפיכך, צבא טורקיה החליט להפעיל את מטוסיו לצרכי איסוף מודיעין.

עסקת המל"טים נחתמה לפני כמה שנים וכללה אספקת 10 מל"טים תמורת 180 מליון דולר. היצור מתבצע בשיתוף חברה טורקית. המל"טים הראשונים שנמסרו נתקלו בקשיים מבצעיים, לא עלו לגובה הרצוי ובמקרה אחד נעלם אחד מהם לכמה דקות. עד כה קיבלו הטורקים שישה מל"טים, ואספקת הארבעה הנוספים מתעכבת על רקע המשבר.

בעקבות הוצאת נציגי החברות החליט צבא טורקיה להפעיל את התכנית החלופית לאיסוף מודיעין באמצעות מל"טים טורקים תוצרת חברת בייקר (BAYKAR). הטיסות הראשונות של המל"טים הטורקים היו בדרום מזרח טורקיה.

טווח הטיסה של המל"ט הטורקי מגיע ל-15 קילומטרים, מהירות הטיסה שלו 55 קמ"ש והוא יכול להגיע לגבה של 12 אלף פיט. המל"ט מצוייד במצלמות שיכולות להעביר תמונות רק באור יום. המל"ט הרון, של תע"א ואלביט, הוא בעל ביצועים טובים בהרבה והטכנולוגיה הישראלית מאפשרת צילומים גם בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully