וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית: דפי זהב שלחו דואר זבל

הילה רז

14.6.2010 / 11:30

התביעה בסך 54 מיליון שקל, הוגשה בטענה כי כאשר פרטי העסק המבוקש לא נמצאו, החברה שולחת פרטי עסק הקרוב לתחום אך עדיין גובה כסף על מידע שלא נתבקש

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 54 מיליון שקל הוגשה נגד דפי זהב, בטענה כי שירות המודיעין של החברה באמצעות SMS (מסרונים) מטעה ומשמש לשליחת דואר זבל. עלות השירות של ההודעות במסרונים הוא שקל אחד בעבור כל הודעה שנשלחת על ידי דפי זהב.

התובע הייצוגי, עו"ד מיקי חובה, טוען כי ביקש לקבל מספר טלפון של עסק מסוים ובתגובה קיבל למכשיר הסלולרי שלו הודעה המכילה פרטי עסק אחר, הקרוב כביכול לשם העסק אותו ביקש או שנמצא באותו תחום אך לא את שם העסק שביקש. בכך, הוא קובל, דפי זהב מחייבת אותו אף שלא קיבל את מבוקשו.

"דפי זהב שולחת את פרטי בית העסק הלא נכון הגם שאינה מעמידה מראש את הצרכן על האפשרות כי יחוייב גם עבור בית עסק שאת פרטיו לא ביקש. עסקינן בהטעיה ברורה שתכלית אחת לה - העשרת קופת דפי זהב באצטלה של מתן שירות שאיש לא ביקש לקבל" נכתב בתביעה.

בנוסף מלין התובע כי דפי זהב מפיצה פרסומת אסורה בכך שכאשר היא שולחת פרטים של שם העסק המבוקש שנמצא במאגר הנתונים שלה, מתקבלת הודעה עם פרטי בית העסק המבוקש וכן שם בית עסק אחר, שאינו קשור לבית העסק המבוקש, אלא נמצא בתחום העיסוק שלו. לשיטתו מדובר בפרסומת אסורה לפי חוק הספאם והיא מטעה את הצרכן לחשוב שייתכן ובית העסק הראשון שייך לעסק הנוסף, מבלי להעמיד את הצרכן על כך שמדובר בפרסומת בלבד.

"זוהי דרכה של דפי זהב וכך היא פועלת באופן שיטתי ועקבי", מציין התובע וקובל כי מדובר בניסיון לעקוף את הוראות חוק הספאם. חובה, מיוצג על ידי עו"ד אורן הירש ממשרד עו"ד הירש, לוטם ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully