וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר נפטרים ממניות בנק לאומי

14.6.2010 / 14:00

יובל שטייניץ פנה לוועדת הכספים בבקשה לאשר את מכירת מניות הבנק שבבעלות המדינה, ללא גרעין שליטה. כיום מחזיקה המדינה ב-11.46% מהון המניות של הבנק

שר האוצר יובל שטייניץ פנה היום לוועדת הכספים של הכנסת בבקשה לאשר את מכירת יתרת מניות בנק לאומי שבידי המדינה, ללא גרעין שליטה. כיום מחזיקה המדינה 11.46% מהון המניות של בנק לאומי, כ-10.5% מתוכם מיועדים למכירה לציבור.

מכירת המניות תבוצע על ידי החשב הכללי שוקי אורן בהליך תחרותי, בו תוצע חבילת מניות של הבנק לגופים פיננסיים לצורך שיווקם למשקיעים בישראל ובעולם. הפנייה לגופים אלה תבוצע בתום יום המסחר, במועד בו יוחלט על ידי משרד האוצר על ביצוע המכירה, וההצעות יתקבלו עד לפתיחת המסחר ביום שלאחר מכן. גודל חבילת המניות שיימכר בכל פעם יקבע על ידי החשב הכללי בהתאם לתנאי השוק.

ההחלטה על ביצוע המכירה באופן זה התקבלה לאחר שהסתבר כי הסיכוי למכירת גרעין השליטה בבנק למשקיע אסטרטגי הוא נמוך מאוד. משנת 2007, לאחר שלא מומשה האופציה למכירת 10% ממניות הבנק לקרנות סרברוס-גבריאל, נעשו מאמצים רבים לעניין משקיעים אסטרטגיים בבנק לאומי אך הם נתקלו בחוסר נכונות מצד מתמודדים פוטנציאלים, ובהם בעיקר בנקים זרים, לרכוש את השליטה בבנק. ההערכה היא כי מכירה אסטרטגית של גרעין שליטה עלולה לארוך זמן רב וסיכויי הצלחתה נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully