וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגליות הגז: גם נסראללה דורש תמלוגים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.6.2010 / 12:36

ארגון חיזבאללה מזהיר את ישראל לבל תפיק גז מהמאגרים "תמר" ו-"דלית" בטענה שהם שייכים ללבנון. "ישראל שודדת את מקורות הגז הלבנונים"

סיבה חדשה לעימות בין ישראל לחיזבאללה? ארגון חיזבאללה מזהיר את ישראל לבל תפיק גז מהמאגרים "תמר" ו-"דלית" בטענה שהם שייכים ללבנון. בכיר הארגון האשם ספי א-דין צוטט בעיתון "טהרן טיימס" באמרו כי חיזבאללה לא יאפשר לישראל "לשדוד את מקורות הגז הלבנונים".

בשבוע שעבר קרא יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי לממשלת לבנון לפעול באופן דחוף בנושא זה. "על ממשלת לבנון לבחון את אפשרויותיה בכל הנוגע לגז שמצאה ישראל", אמר. "ישראל מיהרה להציג את הגז שנמצא כגז שלה, תוך שהיא מתעלמת מהעובדה שלפי המפות, מרבצי הגז מגיעים עד למים של לבנון". ברי הבהיר עוד כי על ארצו לנקוט בצעדים מהירים "כדי להגן על זכויותיה הכלכליות, הפוליטיות והריבוניות".

תגליות הגז בישראל מייצרות לאחרונה כותרות רבות, לאחר שבדיקות תלת ממדיות שביצעה חברת נובל אנרג'י האמריקאית העלו, כי בשדה הקידוח "תמר" ישנה הסתברות גבוהה למציאת גז טבעי. כמו כן, הודיעה החברה על תכניותיה לבצע קידוחים ברישיונות "רחל" ו"עמית" (המצוי בשטח המבנה הגיאולוגי "לוויתן") המוערכים בכ-16 מיליארד רגל מעוקב עם 50% הסתברות להימצאות גז.

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, אמר לאחרונה בנושא תגליות הגז כי "אצלנו, לא רק חיילי צה"ל יודעים לעשות את העבודה, אלא גם היזמות הפרטית". השר הוסיף כי בהנחה שהסיכויים יתממשו, התגליות יביאו את מדינת ישראל לפריצת דרך מהדהדת - סביבתית, כלכלית וגיאופוליטית. "אם ישראל תהפוך ליצואנית גז טבעי לדרום אירופה, זהו נושא שיש לו ביטוי מדיני חשוב ביותר. זה הזמן להרגיש טוב, אך לא להיות באופוריה, כי עדיין המלאכה רבה ביותר. כאן חובתם וזכותם של המגלים לעשות את העבודה ביתר מהירות וביתר שאת".

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק אשר שותפה בקידוח "תמר 1" אמר: "מדינת ישראל הפכה לשחקן בין לאומי חשוב בשוק הבינלאומי. בזכות התגליות יהיה לה כוח פוליטי חשוב. הפכנו את החזון והחלום למציאות. אני מבטיח שנמשיך לקדוח, ושנצליח בעזרת השם לגלות תגליות נוספות. מדינות רבות פונות לקבלת אינפורמציה, ובודקות אפשרויות לאספקת גז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully