וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי ישראל יצילו את התיירות לטורקיה?

זוהר בלומנקרנץ

14.6.2010 / 18:07

ערבים זה לזה: מאמץ לחידוש התיירות לטורקיה באמצעות המגזר הערבי. ההשראה למהלך היתה כאשר ערביי ישראל המשיכו לחצות את מעברי הגבול היבשתיים לסיני ומצרים, למרות האזהרות

סיטונאי נסיעות גדולים, בשיתוף חברות תעופה שכר טורקיות בישראל, פועלות מאחורי הקלעים במגזר הערבי, לחידוש תנועת הנוסעים ליעדי הנופש במדינה המוסלמית, כך נודע היום ל-TheMarker. מדובר במאמץ שיווקי מיוחד, שנועד להחזיר את תנועת הנוסעים מישראל ליעדי השכר כמו אנטליה, דאלמן, מרמריס ובודרום.

"אני מקווה כי חזרתם של ערביי ישראל ליעדי השכר בטורקיה, תתן את האות לחידוש תנועת הנוסעים מהארץ אשר פסקה לחלוטין", אמר היום בכיר מענף התעופה אשר מעורב בנסיעות מהמגזר הערבי. "בשלב זה, אין עדיין ביקושים, אך אנו מנסים ליצור חבילות, שתהיינה זולות במיוחד, כדי לעודד חידוש התנועה של נוסעי המגזר הערבי ליעדי השכר בטורקיה", הוסיף.

ההשראה למהלך מקורה בתנועת הנוסעים מישראל לסיני, אשר פסקה בזמנו כמעט לחלוטין עקב התראות על פיגועים מצד המטה ללוחמה בטרור, כאשר ערביי ישראל היוו את ראש הגשר אשר המשיך לחצות את מעברי הגבול היבשתיים לסיני ומצרים, למרות האזהרות. בתקופה מאוחרת יותר, הצטרפו אליהם תנועת ישראלים מהמגזר.

ערב המשבר, טורקיה תפסה את המקום הרביעי עם מספר הנוסעים הרב ביותר מנתב"ג בחודש מאי השנה - כ-72.5 אלף נוסעים - גידול של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כפי שעולה מדו"ח התפלגות תנועת הנוסעים של רשות שדות התעופה (רש"ת) שהגיע ל-TheMarker.

מתחילת השנה, טסו מנתב"ג לטורקיה כ-270.3 אלף נוסעים - גידול של כ-37.5% לעומת ינואר - מאי 2009. בשלושת המקומות הראשונים ניצבו ארה"ב - עם 127 אלף נוסעים - גידול של 17% לעומת מאי בשנה שעברה ובמצטבר כ-571.5 אלף נוסעים - עלייה של 7.8% לעומת ינואר - מאי 2009.

אחריה בטבלא, דורגה גרמניה - עם 83.5 אלף נוסעים - גידול של 21.8% לעומת מאי אשתקד ובמצטבר כ-342.8 אלף נוסעים - עלייה של 21.3%לעומת ינואר - מאי 2009. וצרפת במקום השלישי - עם 72.8 אלף נוסעים במאי השנה - גידול של 20.5% לעומת שנה שעברה ובמצטבר כ-292 אלף נוסעים - עלייה של 8.31%.

את טבלת חמשת המדינות בעלות המספר הרב ביותר של נוסעים מנתב"ג, בחודש מאי השנה, חותמת איטליה עם 71.2 אלף נוסעים - גידול של 18% לעומת מאי בשנה שעברה ובמצטבר כ-311.3 אלף נוסעים - עלייה של 34.3% לעומת ינואר - מאי 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully