וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נצבעה ירוק: אתונה זינקה ב-4%

נמרוד הלפרן

14.6.2010 / 20:32

הבורסות באירופה רשמו יום רביעי ברציפות של זינוק במדדים המובילים על רקע נתוני מאקרו חיוביים על התעשייה ביבשת. המדדים עדיין רחוקים 7.4% מהשיא שרשמו באפריל

בורסות אירופה נסגרו בעליות זה יום המסחר הרביעי ברציפות על רקע עלייה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית בגוש היורו. מגזרי הפיננסים והסחורות הובילו את העליות היום.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.7%, פרנקפורט הוסיפה 1.3, פריס עלתה ב-2%, מילאנו הוסיפה 2.7%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר עלה בשבוע שעבר ב-2%, הוסיף היום 1.1%. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-7.4% מהשיא של שנת 2010 שרשם ב-15 באפריל.

בורסת אתונה קפצה ב-3.8% לאחר שראש הממשלה יורגוס פפנדראו אמר היום בפגישה עם בנקאים בכירים כי ממשלתו קיבלה החלטה מודעת לא להגיע לחדלות פירעון ולא לפרוש מגוש היורו. בפגישה, אמר פפנדראו כי יש "היגיון כלכלי טוב" בהחלטה, ושב והתחייב כי יוון צפויה לפרוע את כל חובותיה.

התפוקה התעשייתית בגוש היורו גדלה בחודש אפריל בשיעור חד מהצפוי, הודות לביקוש מוגבר למוצרי יצוא אירופים. התפוקה התעשייתית בגוש היורו גדלה ב-0.8% בחודש אפריל לעומת החודש הקודם, מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים לגידול של 0.5%. לעומת חודש אפריל 2009, קפצה התפוקה התעשייתית בגוש היורו ב-9.5% - הזינוק החד ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1991.

"התאוששות מגזר התעשייה הרכיב לייצוא כמעט לא הושפעה עד כה ממשבר התקציב האירופי", אמר ההכלכלן מרטין וון וליאט מחברת השירותים הפיננסים ING בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "מגזר התעשייה בגוש היורו צפוי להמשיך ליהנות מהתאוששות הביקוש העולמי, וכן מהיחלשות היורו", הוסיף.

דליפת הנפט ממשיכה להצניח את מניית BP

אקסה הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-3.7% לאחר שהודיעה כי פתחה במגעים למכירת חלק מחטיבת ביטוח החיים שלה בבריטניה לחברת ההשקעות רסולושן תמרות 2.75 מיליארד ליש"ט (4 מיליארד דולר).

ענקית הנפט הבריטית BP נפלה ב-9% נוספים בבורסת לונדון לאחר שמסרה כי היקף העלויות שלה עד כה עקב דליפת הנפט במפרץ מקסיקו הגיע ל-1.6 מיליארד דולר. מאז אמצע חודש אפריל, צללה מניית BP ביותר מ-45% בבורסת לונדון.

מניית מפעילת אתרי הנופש הצרפתית קלאב מד (סימול CU.PA) השלימה את רצף העליות הארוך ביותר זה שלושה חודשים, לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי הקונצרן הסיני Fosun רכש נתח של 7.1% ממניותיה, והפך בכך לאחד מבעלי המניות הגדולים ביותר בחברה. קלאב מד הודיעה גם כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם Fosun להקמת אתרי נופש בסין.

מניית קלאב מד עלתה היום בבורסת פאריס זה היום החמישי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר זה שלושה חודשים. המניה זינקה היום ב-9% והשלימה קפיצה של יותר מ-30% בתוך חמישה ימי מסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully