וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מוד'יס חותכת את הדירוג של יוון

14.6.2010 / 21:19

סוכנות הדירוג הורידה את דירוג אגרות החוב של המדינה בארבע דרגות, מ-A3 ל-Ba1 - דרגת אג"ח זבל. "הורדת הדירוג - עקב סיכונים הקשורים לתוכנית הסיוע האירופית"

חברת דירוג האשראי מודי'ס חתכה היום את דירוג האג"ח הממשלתיות של יוון בארבע דרגות מדרגת A3 לדרגת Ba1, הנחשבת ל"דרגת זבל". מודי'ס ציינה כי הורדת הדירוג נובעת מחששות הקשורים למצב החוב של יוון בטווח הבינוני, והוסיפה כי תחזית דירוג האשראי היא יציבה.

"הורדת הדירוג ל-Ba1 משקפת ניתוח שערכנו של מאזן היתרונות והסיכונים הכרוכים בתוכנית הסיוע של גוש היורו וקרן המטבע הבינ"ל ליוון. התוכנית מחסלת כל סיכון לחדלות פירעון עקב בעיות נזילות בטווח הקצר, ומעודדת יישום רפורמות מבניות אשר סביר מאוד להניח שיציבות לייצוב הוצאות מימון החוב לרמת שעמן ניתן להתמודד", אמרה האנליסטית הבכירה, שרה קרלסון, ממודי'ס. "עם זאת, הסיכונים המקרו-כלכליים והסיכונים הקשורים ליישום התוכנית הם משמעותיים, ותואמים יותר דירוג בדרגת Ba1", הוסיפה.

באחרונה גברו ההערכות בקרב אנליסטים ומשקיעים כי למרות ניסיונות הסיוע האירופים, צפויה יוון להגיע בסופו של דבר לחדלות פירעון. מניות הבנקאות באירופה מעידות כי חדלות פירעון של יוון היא רק עניין של זמן, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. מדד בלומברג למניות פיננסים אירופאיות רשם ירידה של 22% בחודש האחרון, ונמצא ברמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2009. לדברי

האנליסט דירק הופמן-בקינג מבית ההשקעות סנפורד ברנסטין בלונדון העריך בסוף השבוע כי הירידות החדות שרשמו מניות הבנקאות באירופה בחודש האחרון מצביעות על כך שהמשקיעים צופים כי חדלות פירעון של יוון היא רק עניין של זמן.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בסוף השבוע כי אנליסטים מעריכים כי חבילת הסיוע האירופית ליוון רק תסייע לדחות את מועד הגעתה של יוון לחדלות פירעון, אך לא תמנע זאת. תומס מאייר, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק בלונדון, העריך כי יוון אינה צפויה להצליח להתמודד עם חובותיה. "צמצום הגירעון אינו צפוי לפתור את בעיית החוב", אמר מאייר בראיון לבלומברג. להערכתו, חובות יוון יצמחו ל-150% מהתמ"ג בעקבות תוכנית הצנע במדינה, לעומת 120% כיום. "אני כמעט לא מכיר אנשים המאמינים כי יוון יכולה להתמודד עם חובותיה ללא שמיטת חובות. זו הציפייה לגבי כל סוגי האג"ח כמעט", אמר.

סקר משקיעים שערכה בלומברג בשבוע שעבר העלה כי 73% מהמשקיעים בעולם מעריכים כי יוון תגיע לחדלות פירעון, ואילו רק 23% העריכו כי תוכנית הסיוע האירופית תצליח למנוע זאת.

כלכלת יוון נסוגה בקצב חד מהצפוי של 2.5% ברבעון הראשון של 2010, לעומת הרבעון המקביל ב-2009, לאחר שהממשלה נאלצה לקצץ תקציבים ולהעלות מסים כדי להפחית את גירעונותיה העצומים של המדינה ולמנוע ממנה להגיע לחדלות פירעון. כך לפי נתונים שפירסמה בשבוע שעבר לשכת הסטטיסטיקה היוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully