וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הדירוג של יוון גרמה לבלבול בוול סטריט

עומר רבין

14.6.2010 / 23:05

יום המסחר שנפתח בעליות שערים, נחתם במגמה מעורבת לאור החלטת מודי'ס להוריד ב-4 דרגות את דירוג האג"ח של יוון. מניית BP צוללת בקרוב ל-10% על רקע משבר הדליפה במפרץ מקסיקו

לפעמים החגיגה נגמרת: יום המסחר הראשון של השבוע נפתח בניו יורק באווירה חיובית כשהמדדים המובילים מוסיפים אחוז ואף יותר לערכם במהלך השעות הראשונות למסחר, בעיקר על רקע התייצבות הכלכלה האירופית ועליות השערים המשמעותיות שנרשמו היום עם פתיחת המסחר ביבשת – בראשן בורסת אתונה שזינקה ב-4%.

עם זאת, החלטת סוכנות הדירוג מודי'ס להוריד את דירג החוב של יוון בארבע רמות לדרגת אג"ח זבל עוררה מחדש את דאגות המשקיעים ושלחה את המדדים למחוק את העליות. בסיום איבד מדד נאסד"ק 0.2% מערכו לרמה של 10,191 נקודות. מדד הנאסד"ק, לעומתו, התחזק בשיעור מזערי של 0.02%.

בלטה במיוחד היום במסחר מניית חברת BP, על רקע השימוע שנערך לה בממשל האמריקאי וכן על רקע ההערכות הקודרות שהוצאותיה בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו צפויות להגיע לסכום אדיר של כ-100 מיליארד דולר. נשיא ארה"ב הציג היום תביעות מצד הממשל כלפי החברה וכינה את הנזק שנגרם למפרץ "11 בספטמבר סביבתי". מניית החברה צללה ביותר מ-9%. טבע גם היא ריכזה היום עניין בקרב המשקיעים כשעלתה ביותר מחצי אחוז.

על פי ההערכות צפוי המסחר באירופה מחר וכן הצהרות מנהיגים ביבשת לאותת למשקיעים בניו יורק האם הורדת הדירוג של מודי'ס הערב מבשרת על גל מחודש של פסימיות ואווירת משבר באירופה – או דווקא תניע התערבות נוספת ותמריץ את המנהיגים ביבשת להאיץ את התהליכים החיוניים להצלת גוש האירו ולייצוב המערכת הפיננסית העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully