וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתידות: בקרוב תשלמו פחות על האוברדראפט

צבי זרחיה

15.6.2010 / 9:53

בנק הפועלים יוריד את עלות האוברדראפט ללקוחות פרטיים: ח"כ אופיר אקוניס הגיע להסכמה עם מנכ"ל הבנק על כך שימים שבהם הלקוח היה ביתרת זכות ינוכו מחישוב הריבית על משיכת יתר

בנק הפועלים יציע ללקוחותיו הפרטיים קיזוז בין ריבית הזכות לריבית החובה, כך שכל הימים בחודש שבגינם נמצא הלקוח ביתרת זכות ינוכו מהימים שבהם היה ביתרת חובה - כך עולה מהסדר בין יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) למנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן.

בדרך זו, הלקוח ישלם ריבית רק על הימים שבהם היה ביתרת חובה, ובפועל ישלם פחות ריבית לעומת המצב כיום, שבו אינו זוכה לריבית זכות. חישוב גובה הריבית יתבצע מדי רבעון, כנראה, כפי הנהוג כיום.

ריבית החובה בבנקים כיום גבוהה מריבית הזכות על פיקדונות, ואולם לדרישת אקוניס, הן יושוו כחלק מהמהלך, וזאת בעת הקיזוז בלבד.

בשבועות האחרונים ניהל אקוניס סדרת שיחות עם בכירי הבנקים: קינן, המשנה למנכ"ל בנק לאומי זאב נהרי, יו"ר בנק דיסקונט יוסי בכר, ויו"ר בנק ירושלים זלמן שובל. ראשי הבנקים הפצירו באקוניס שלא לקדם את הצעת החוק הפרטית שהוגשה בעניין, אלא להגיע עמם להסדר. אתמול נפגשו שלושת הח"כים עם המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו.

לדברי אקוניס, חזקיהו הבטיח להעניק גיבוי ציבורי להסדר המסתמן. אקוניס הביע תקווה שיתר הבנקים המסחריים יצטרפו להסדר. הצעת החוק הוקפאה לפי שעה, אך אם שאר הבנקים לא יצטרפו להסדר, עשוי אקוניס לקדם את חקיקתה.

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי הבנק אינו נוהג להגיב על תוכן הפגישות של נציגיו עם הח"כים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully