וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מוציאה 1,000 עובדים לחופשה כפויה

אמיתי זיו

15.6.2010 / 8:12

לקראת הוזלת דמי הקישוריות, ביוזמת משרד התקשורת, הוחלט בחברה על הצעד: עצרה גיוסי עובדים חדשים, אך טוענת שעדיין אינה שוקלת פיטורים. פלאפון: "החברה נערכת לפגיעה כלכלית"

יותר מ-1,000 עובדי המטה של חברת פלאפון יחויבו לצאת לחופשה מרוכזת בת שבוע באוגוסט הקרוב. זו השנה הראשונה שהחברה נוקטת צעד כזה, על רקע הערכות כי ההפחתה בדמי הקישוריות שמשרד התקשורת עומד לכפות על חברות הסלולר, תפגע בהכנסות פלאפון באופן מהותי.

מדובר בצעד אחד בשורה של צעדים שמתכוונת החברה לנקוט על מנת להגן על תוצאותיה הכספיות, לאור כוונת משרד התקשורת להוריד את הקישוריות הסלולרית מ-25 אגורות לדקה, ל-4 אגורות לדקה. מלבד החופשה הכפויה, פלאפון עוצרת גיוסים של כוח אדם.

המהלכים שנוקטים בפלאפון הם רוחביים ויכללו את רוב המחלקות, וסמנכ"לים בחברה התבקשו לכנס את העובדים ולתדרך אותם על הצפוי. נכון לעכשיו, מעריכים בחברה שלא יידרשו קיצוצים בכוח האדם. החופשה הכפויה נוגעת לעובדי המטה, אך נותני השירות ימשיכו בעבודתם כרגיל - והשירות ללקוחות לא ייפגע.

עם הודעת משרד התקשורת על שימוע הקישוריות פירסמה בזק, החברה האם של פלאפון, הודעה לבורסה בה היא מעריכה כי הרפורמה "עלולה להשפיע לרעה באופן מהותי על תוצאות הפעילות (של פלאפון)". שתי חברות הסלולר המתחרות, סלקום ופרטנר, פירסמו הודעה דומה לבורסה, שבה הן מעריכות כי הרפורמה עלולה לגרום לפגיעה מקסימלית של 420 מיליון שקל בשנה ב-EBITDA, ופגיעה מקסימלית ברווח הנקי בסך 300 מיליון שקל בשנה.

מפלאפון נמסר בתגובה: "החברה נערכת לפגיעה הכלכלית הצפויה עקב ההורדה החדה בדמי הקישוריות ובין היתר נוקטת בצעדים להקטנת עלויות תפעוליות, זאת מבלי לפגוע בשירות ללקוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully