וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו יוזם: ייקור בתעריפי החשמל

אורה קורן

15.6.2010 / 11:06

שר התשתיות: "העלאת תעריף החשמל ב-1% תממן הקמת קרן להתייעלות אנרגטית בהיקף של 200 מיליון שקל". טוען כי ישראל "אינה רחוקה ממשבר בשוק החשמל"

העלאת תעריף החשמל ב-1% תממן הקמת קרן להתייעלות אנרגטית בהיקף של 200 מיליון שקל - כך אמר הבוקר שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, בוועידת האנרגיה של הארץ TheMarker. לנדאו הודיע כי בכוונתו להביא הצעת מחליטים לוועדת שרים לקידום אנרגיות מתחדשות בראשות ראש הממשלה על מנת להפוך את מסמך המדיניות של המשרד לעמדה רשמית של ממשלת ישראל. לדבריו, העלות של יישום ההמלצות היא מיליארד שקל.

"התייעלות אנרגטית בשיעור של 20% בשנת 2020 - זה היעד של ממשלת ישראל. המטרה היא לא לחשוב איך מיצרים את המגה-וואטים הבאים אלא איך חוסכים מבלי לפגוע בעלייה המתמדת ברמת החיים בישראל", הדגיש לנדאו.

שר התשתיות הלאומיות התייחס גם לאפשרות להקמת כורים גרעיניים לייצור חשמל: "לא יהיה מנוס מיצור חשמל גרעיני אבל כדי שזה יקרה עוד 25-20 שנה, צריך להיערך עכשיו. המשרד מתחיל לעבוד על זה בוועדה בראשות המדען הראשי של המשרד. כרגע זה בשלב המחקר והפיתוח וכדי לראות איך יוכשר כח האדם המתאים".

לדברי לנדאו, "הכוונה היא להביא בעוד 20 שנה דור רביעי של כורים גרעיניים, בטוחים יותר ופחות מזהמים. לחשמל מגרעין יהיה מקום נכבד כמקור אנרגיה של ישראל. הצרפתים מעוניינים לקדם את השימוש בכור גרעיני. איננו חתומים על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני לכן איננו יכולים להתחבר לזה מיידית. היתרונות הגדולים של הכורים הם שהחשמל יהיה יותר זול, אין בעיית פליטת גזי חממה. הדבר יהווה מקור לביטחון אנרגטי חשוב מאוד".

עו"ד אלי זהר, ראש משרד זליגמן, התייחס בכנס לנושא העלאת שיעור תמלוגי הגז בדיעבד: "ממשלת ישראל צריכה לייצר ודאות ליזמים במשק האנרגיה. ודאות גם ביחס לתמלוגי הגז. הממשלה צריכה לשקול האם יהיה נכון לפגוע במחויבות המוקדמת שניתנה ליזמים בתחום הגז ולשנות בכהוא זה את מחויבויותיהם כלפי המדינה, יהיו הנימוקים טובים ככל שיהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully