וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי

עומר רבין

15.6.2010 / 14:22

המנהלים משבשים היום הפעילות בסניפים. ועד העובדים מגבה: "אתם מנהלים מאבק מול ציבור עובדים שגם בחלומותיו לא ירוויח מאית משכרכם – חוסר ההגינות והציניות עברו את הגבול"

השקט התעשייתי בבנק הבינלאומי נשבר והוועדים מנהלים חזית קשה אל מול הנהלת הבנק. הבוקר פתח ועד המנהלים, המרכז 750 מורשי חתימה בסניפי הבינלאומי, בעיצומים במסגרתם משובשת הפעילות בסניפי הבנק. המנהלים, בראשות יו"ר הועד יונה גולדשלגר, מוחים על כך שקיבלו מענק נמוך מהמצופה וכי הבנק מגדיל את הדיבידנד שהוא מעניק למשקיעיו על חשבון העובדים שנמנע קידומם ולא ניתן להם נתח מרווחי הקבוצה. " ההנהלה נוקטת בצעדים חד צדדיים, תוך התעלמות מבעיות המוצבות על ידי הוועד מתוך מטרה לפגוע בכוח הארגוני של הוועדים בבנק", אמר גולדשלגר שהסביר כי בשלב זה מדובר בעיצומים ליום אחד בלבד.

אל ועד המנהלים הצטרפו בצהרים גם עובדי הבנק כולו שביקשו למחות על החלטת ההנהלה מאתמול לנקוט בצעד של השבתת מגן. " הריני להודיעכם כי החלטתכם מאתמול לנקוט בצעד קיצוני של השבתת מגן וניכוי שכר מהעובדים שהגיעו הבוקר לעבודה מהווה צעד ציני שכל תכליתו היא לפגוע בעובדי הבנק", כתב יו"ר הוועד חנוך ליבנה לראשי הקבוצה – צדיק בינו, סמדר ברבר-צדיק וז'אק אלעד.

"ייתכן שממרום מגדל השן של "פורום ראשי המשק" בו כולכם חברים נאמנים (אותו פורום שנלחם בחירוף נפש על סיכול חקיקה שתגביל את שכר הבכירים), נשכח מלבכם שמאות מעובדי הבנק הבינלאומי זכאים להשלמת הכנסה. פירושו של דבר שהם אינם משתכרים אף לא שכר מינימום. השבתת המגן וניכוי משכרם של עובדים אלה, תוך הפעלת איומים ולחצים על העובדים, מהווה עליית מדרגה במאבק שאתם מנהלים מול ציבור עובדים שגם בחלומותיו לא ירוויח מאית משכרכם החודשי", כתב ליבנה והוסיף: "חוסר ההגינות והציניות שלכם עברה כל גבול, אפילו את הגבולות שלכם!".

מהנהלת הבנק נמסר אמש בתגובה להחלטת ועד המנהלים לשבש את הפעילות בסניפים: "הנהלת הבנק מצטערת על כך שוועד המורשים בוחר לנקוט צעדים כאלה במקום להתמקד במשא ומתן לפתרון הסכסוך במהרה כל הצדדים. שירותי הבנקאות הישירה של הקבוצה יפעלו כרגיל ויעניקו את מירב השירותים הבנקאים ללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully