וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "חרם על טורקיה - מסוכן לנו"

עומר רבין

15.6.2010 / 14:38

שר התמ"ת יצא היום כנגד הכוונה להחרים סחורות טורקיות ואמר: "יש להפריד לחלוטין את הסחר מנושאים מדיניים – איני מוכן לקבל שימוש בחרמות כאמצעי לחץ פוליטי"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין עריכה: דורון שטיין)

בקע נוסף בחרם הישראלי המסתמן על טורקיה: שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר הביע היום התנגדות נחרצת למהלך וכינה אותו "פוליטיזציה של נושא הסחר".

בהודעה מיוחדת שפירסם בנושא כותב בן אליעזר: "יש להפריד לחלוטין את נושא הסחר מנושאים מדיניים... אינני מוכן לקבל שימוש בחרמות כאמצעי לחץ פוליטי. כשם שיצאתי בתוקף נגד גילויי החרמות בעולם ובטורקיה בפרט, כך אני מביע את הסתייגותי מהיוזמה שנשמעה להחרים מוצרים טורקיים בישראל".

בתוך כך, פנה מנכ"ל המשרד שרון קדמי למנהלי רשתות השיווק הגדולות וביקש מהם לנהוג באחריות ובזהירות על מנת שלא להחריף את המצב הקיים, כהגדרתו: "מעשים מסוג אלו הינם בעלי השלכות כלכליות כבדות - חברות רבות שמקיימות יחסי מסחר פוריים עם טורקיה גם בצל האירועים האחרונים עלולות להיפגע".

לדברי בן אליעזר חרם הוא "מהלך שאנו יודעים היכן הוא מתחיל, אך אין לדעת כיצד יסתיים".

השר בן אליעזר אומר עוד כי "אל לנו לתרגם את סערת הרגשות לצעדים אשר עלולים לגרור החרפה של המצב הקיים. הידרדרות שכזו תפגע גם בחברות ישראליות רבות אשר למרות המשבר, עדיין מקימות יחסי מסחר פוריים עם טורקיה. מהלכים כאלו – אנו יודעים היכן הם מתחילים אך אין לדעת כיצד יסתיימו". בן אליעזר הוסיף ואמר: "הסחר הבין לאומי הינו אחד הגשרים העיקרים ביחסים בין מדינות ועלינו לעשות הכל כדי לשמר אותו. יתרה מזו, אני מאמין כי הדרך לחזרה לשיגרת היחסים עוברת דרך חיזוק יחסי המסחר והקשר האמיץ, שנרקם מזה שנים רבות, בין קהילת אנשי העסקים בטורקיה ובישראל".

במשרד הביעו גם דאגה מכך שפגיעה ביחסי המסחר עם טורקיה תביא ל"יצירת וואקום אליו ייכנסו מדינות אחרות", דבר אשר יוביל לדברי המומחים במשרד להשלכות כבדות על התעשייה הישראלית ועל "מקומת במציאות הכלכלית העדינה כיום בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully