וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים זועמים: "קנו את גפני בקופה קטנה"

צבי זרחיה

15.6.2010 / 16:52

על רקע אישורו של התקציב הדו שנתי להצבעה במליאה, פרץ עימות בין נציגי מרץ וקדימה לבין נציגי הקואליציה. ח"כ פלסנר (קדימה): "הממשלה קנתה את גפני כדי שיצביע על החוק החדש"

הוועדה המשותפת לוועדת הכספים ולוועדת החוקה אישרה אחר הצהריים את העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק להנהגת תקציב דו שנתי בשנים 2011-2012. בשנת 2011 תחוייב הממשלה למסור לוועדה תחזית מאקרו כלכלית על מצב המשק והתקציב.

כמו כן, לפי הצעת הממשלה שהתווספה ברגע האחרון להצעת החוק אזי, בסוף 2011 יוקצב תקציב מיוחד של 1.5 מיליארד שקל למימון שינויים והתאמות במשרדי הממשלה השונים בהתאם לצרכים המשתנים בתקציביהם של כל משרדי הממשלה. חלוקת התקציב תקבע על ידי הממשלה אך תותנה באישורה של ועדת הכספים.

במהלך הישיבה פרץ עימות בין נציגי מרצ וקדימה לבין נציגי הקואליציה בעניין ה"מיני קופה" בסך של 1.5 מיליארד שקל לאחר שח"כים באופוזיציה טענו כי מדובר ב"קופה קטנה" לטובתו של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה). ח"כ חיים אורון (מרצ) התריס לעברו של גפני "אתה הורס את הוועדה". ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) "הממשלה קנתה את גפני כדי שיצביע על החוק החדש".

אורון וח"כי קדימה נטשו בזעם את הישיבה במחאה על כך שמשרד האוצר הגיש ברגע האחרון שלפני ההצבעה שינויים בהצעת החוק. ח"כ יעקב אדרי (קדימה) טען "גפני שהודיע בראשית הדרך שהוא מתנגד לתקציב הדו שנתי החליט היום לאשר את התקציב בוועדת הכספים לאחר דיון בזק בוועדה. מעניין מה קרה?".

מ"מ יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר, אמר כי "רה"מ נתניהו הבין שכדי להעביר תקציב דו שנתי שלא עומד במבחנים חוקתיים וכלכליים הוא צריך להשתמש בדרכים אותן הוא מכיר היטב והפעם מעניק בהסדר חסר תקדים קופה קטנה שתחולק בשנת 2012 על פי סדר עדיפויות פוליטי שלו ושל 'שותפיו הטבעיים' בוועדה".

גפני הסביר כי הוספת הסעיף להקצאת 1.5 מיליארד שקל נועדה להקטין את נזקי הפגיעה בפיקוח הפרלמנטרי בתקציב הדו שנתי. אורון השיב לו "מה אתה מבלבל את המוח? נתנו לך דמי כיס".

יצויין כי הקואליציה מתכוונת להעלות ביום ב' את הצעת החוק להנהגת תקציב דו שנתי להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. קדימה ומרצ מתכננות לבצע "פיליבסטר" כלומר לעכב את ההצבעות באמצעות העלאת עשרות הסתייגויות. חברי כנסת מהאופוזיציה מתכוונים לרתק בשבוע הבא את רה"מ, השרים והח"כים מהקואליציה אל המשכן בעת הדיון המרתוני בהצעת החוק. הממשלה תניח בספטמבר על שולחן הכנסת את הצעת החוק הדו שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully