וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה טוב לאינטל?

אורה קורן

16.6.2010 / 7:40

על פי גורמים ממשלתיים, הדימוי הירוד של ישראל בעולם מחזק את העניין הממשלתי להיענות לדרישות של אינטל, שבראשן קבלת מענק בסך 400 מיליון דולר להרחבת פעילותה בקרית גת

בכיר באינטל העולמית, ככל הנראה בדרג סגן נשיא, יגיע בסוף החודש לישראל, בין השאר לדיון בעניין בקשת המענק של החברה. אינטל מעוניינת במענק של כ-400 מיליון דולר להרחבת פעילותה בקרית גת, ומתחייבת להעסיק כ-400 עובדים נוספים עם השלמת ההשקעה.

ההערכות בקרב גורמים בממשלה הן כי מדובר במענק גדול במיוחד ובתוספת תעסוקה נמוכה במיוחד. לכן, כדי לקדם את ההשקעה תתבקש אינטל להתחייב על המשך פיתוח המוצרים המתקדמים שלה בישראל לטווח הארוך. "אירועי המשט לעזה והדימוי הירוד של ישראל בעולם מחזקים את העניין הממשלתי להיענות לאינטל, ובכך לתרום לדימוי של ישראל כמדינת היי-טק מתקדמת ומקובלת בעולם", אמרו הגורמים.

אתמול נועדו שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, ומנכ"ל אינטל ישראל, מקסין פסברג, באירוע פתיחת הבית הירוק של אינטל. בארוע נחנך מבנה ידידותי לסביבה שהוקם במרכז הפיתוח של החברה בחיפה. בהקמת המבנה הושקעו 450 מיליון שקל.

בפגישה אמרה פסברג כי אינטל העולמית מעוניינת לקבל בהקדם את תשובת ישראל. בן אליעזר הבהיר כי סקר הכדאיות לגבי ההשקעה יושלם בקרוב, ולאחר מכן יפעל לגיבוש עמדה משותפת עם האוצר בסוגיה. העמדה המשותפת תוגש להכרעה סופית של הממשלה.

מענק בסדר גודל שדורשת אינטל חייב לקבל את אישור הממשלה מאחר שהוא חורג מתקציב מרכז ההשקעות. לממשלה יש עניין בהשארת חוד החנית של פיתוחי אינטל בישראל, ולכן הנטייה היא לאשר את המענק. עם זאת, השקעות הממשלה - בייחוד מאז פרוץ המשבר העולמי - ממוקדות ביצירת מקומות תעסוקה. תרומת ההשקעה החדשה של אינטל לתעסוקה שולית ביותר. למעשה, מדובר במענק ממשלתי של מיליון דולר לכל עובד - יחס חסר תקדים בהיסטוריה התעשייתית של ישראל.

לזכותה של אינטל עומדת שורת פעילויות בישראל, שחרגו ממחויבויותיה הרשמיות ותרמו למשק. בכלל זה, היא ביצעה רכש גומלין בהיקפים גדולים במיוחד ופעלה להכשרת חברות ישראליות לייצור עבור מפעלי אינטל ברחבי העולם. בנוסף, החברה העסיקה בישראל יותר עובדים מהמספר שאליו התחייבה בהסכמיה עם הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully