וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסה של פרס בוטלה - המדינה תשלם קנס

זוהר בלומנקרנץ

16.6.2010 / 8:00

לאחר שוויטנאם ביטלה את הביקור המתוכנן של הנשיא, חברת הנסיעות הממשלתית נמצאת במו"מ כדי שלא לשלם את מלוא הקנס - 300 אלף דולר, בשל ביטול הזמנת המטוס הפרטי

משט טורקי, ביטול וייטנאמי ותשלום ישראלי: המדינה תשלם קנס כספי על ביטול הזמנת מטוס פרטי לנסיעה המתוכננת של נשיא המדינה, שמעון פרס, לווייטנאם - כך נודע אתמול ל-TheMarker

פרס היה אמור להמשיך בנסיעתו האחרונה, בתחילת החודש, מדרום קוריאה לביקור הסטורי ראשון מסוגו בווייטנאם. ואולם זו ביטלה את הביקור, עקב אירועי המשט לעזה. חברת הנסיעות הממשלתית נמצאת במו"מ כדי שלא תיאלץ לשלם את מלוא הפיצוי - 300 אלף דולר, בהתאם לחוזה, בשל הביטול ברגע האחרון של הזמנת המטוס הפרטי, איתו היה אמור פרס לטוס מסיאול לווייטנאם ומשם אחר כך בחזרה לישראל.

בשלב זה מדובר על תשלום פיצוי בסך 10% מהמחיר המלא, כלומר 30 אלף דולר. ואולם השיחות עם החברה בעלת המטוס הפרטי, שביקשה שלא להיחשף, נמשכות בניסיון להוזיל עוד את תשלום הפיצוי הכספי שתיאלץ המדינה לשלם.

פרס היה מתוכנן לבקר בדרום קוריאה ובווייטנאם. הטיסה לסיאול - ביחד עם שרי התמ"ת, התקשורת ויותר מ-60 אנשי עסקים בכירים המייצגים את החברות הישראליות המובילות במשק - היתה תוכננה להתבצע בטיסה מיוחדת של ארקיע. זאת לאחר שזו גברה במכרז ממשלתי על אל על, מאחר שהציעה מחיר זול יותר לטיסה במטוס מדגם בואינג 757 עם נחיתת ביניים בדרך.

כדי לחסוך בעלויות, בחר הנשיא במקור להמשיך אחר כך בטיסה מיוחדת במטוס מנהלים קטן מדרום קוריאה לביקור בווייטנאם, ולשוב באותו מטוס ארצה. ואולם החלק הזה של הביקור בוטל ברגע האחרון, עקב בקשת וייטנאם לדחותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully