וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מקפיץ את מניית גבעות?

עמי גינזבורג

16.6.2010 / 8:15

בגבעות אומרים כי לא ברור אם תגליות הנפט האחרונות הן אכן בבחינת תגליות מסחריות, אולם המשקיעים מתעלמים ולא רוצים להפסיד את הסיכוי "לעשות מכה". עמי גינזבורג מסביר, לא קודח

כמה שווה זרם של 18 חביות נפט בשעה? "אם הנפט פורץ לפתע / סטייל נסים ונפלאות / אז פתח בבנק חשבון צמרת / ועבור לגמלאות" (מתוך הסרט "גבעת חלפון אינה עונה", 1974).

ששון ושמחה סביב יחידות ההשתתפות של גבעות עולם. אתמול קפצו היחידות ב-8.3% נוספים והשלימו זינוק של 170% בחמישה שבועות. שוויה של השותפות כבר מתקרב ל-1.2 מיליארד שקל, מה שהופך אותה למועמדת רצינית לכניסה למדד ת"א 100 היוקרתי.

מכיוון שגבעות עולם אינה עוד חברה שולית בבורסה (מחזורי המסחר בה בימים האחרונים נעים סביב 70-80 מיליון שקל) שווה לבדוק קצת יותר בדקדקנות מה בדיוק מקפיץ אותה. מעיון בהודעות של החברה שמשוגרות באחרונה מדי יום לבורסה, מתברר שבקידוח מגד 5, במקטע מספר 4, נמצא באחרונה נפט שקצב זרימתו הטבעית היא כ-12 חביות בשעה. אתמול עלה מעט הקצב ל-18 חביות בשעה, אבל מדובר בבדיקה לזמן קצר ולא מייצגת של כעשר שעות בלבד. גבעות מקפידה לומר שעדיין לא ברור אם מדובר בתגלית מסחרית, אבל המשקיעים מתעלמים ולא רוצים להפסיד את הסיכוי "לעשות מכה".

עם כל הכבוד ל-70 מיליון שקל שמחליפים ידיים מדי יום, מאגר שמפיק 18 חביות נפט בשעה הוא עדיין די צנוע. בואו נראה מה יש כאן: חבית נפט נסחרת כיום סביב 75 דולר. אבל לא כל חביות הנפט נולדו שוות, נפט באיכות ירודה שווה פחות. נניח שהנפט של גבעות יהיה שווה 70 דולר לחבית.

במחיר כזה כמות הנפט שזורמת כעת בקידוח מתורגמת להכנסה שנתית של כ-40 מיליון שקל, אך זאת ללא הוצאות. נניח שהוצאות ההפקה השוטפות יהיו 20 דולר לחבית, והרווח השולי לחבית יהיה כ-50 דולר. במקרה כזה הרווח השנתי השוטף של גבעות יהיה כ-30 מיליון שקל. רווח כזה משקף להשקעה בגבעות תשואה של 3% בלבד לפי שוויה הנוכחי. על זה צריך להעמיס הוצאות פחת וריבית.

מדובר כאן בהרבה "אם". בינתיים הנפט זורם, אבל קיים סיכון שהקידוח ייסתם או ייקלע לקשיים. בסופו של דבר מדובר בשותפות עם קידוח אחד, שאין לדעת מה באמת ייצא ממנו. הסיכון בהשקעה בגבעות עולם גבוה מאוד. אופטימיות זה חשוב, אבל מי שלבו חלש וכספו יקר לו, מוטב שיחשוב טוב טוב על ההשקעה בגבעת הספקולנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully