וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים, לא דרושות

אביטל מולאי

16.6.2010 / 9:58

בעקבות פניית נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת למעסיקים - הוסרו מודעות מפלות מכלי התקשורת

עיריית ראשון לציון, משרד הקליטה, עיריית הרצליה, חברת "סלקום", שופר סל, "הלוח הבטוח" ובנק ישראל הם רק חלק מהמעסיקים שפרסמו מודעות מפלות בכלי התקשורת.

בעקבות עליה בהיקף פניות הציבור שהתקבלו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה בגין הפליה בקבלה לעבודה, ביניהן תלונות על מודעות דרושים מפלות, פנתה לאחרונה הנציבות למעסיקים השונים והפנתה את תשומת ליבם לשוויון בניסוח מודעות דרושים בפרט ובהליך קבלה לעבודה בכלל.

נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, עו"ד ציונה קניג-יאיר מציינת כי כתוצאה מפניית הנציבות למעסיקים הוסרו מודעות מפלות או תנאים מפלים שפורסמו בכלי התקשורת ומדגישה כי "יש להמשיך ולפעול לשינוי התודעה הציבורית לאיסור ההפליה בקבלה לעבודה".

בראשל"צ לא מעוניינים בעובדות הרות

כך למשל, בעקבות פנייה של הנציבה האזורית למחוז ת"א והמרכז עו"ד שרון אברהם-ויס, הסירה עיריית ראשון לציון, תנאי מפלה שביקש מדרושות עבודה לציין האם הן הרות.

משרד הקליטה אף הוא שינה את המודעה בעקבות התערבות הנציבות וביטל רף גיל, שלא התחייב ממהות התפקיד.

בהרצליה דורשים שירות צבאי

כמו כן, עיריית הרצליה, ביטלה תנאי הדורש שירות צבאי ממפקחים עירוניים, כאשר הדבר לא התחייב ממהות התפקיד. זאת בהתאם לעמדת הנציבות, כפי שהתקבלה בפסק דין בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שאסרה קביעת קריטריון של שירות צבאי, לתפקיד של מפקחי מסילות ברכבת ישראל.

מדיווח נוסף של נציבת מחוז ירושלים והדרום, עו"ד אינה דויד סולטנוביץ, עולה כי בעקבות פניית הנציבות לחברת סלקום אשר חרטה על דגלה לפעול להטמעת שוויון ומיגור אפליה, הודיעה החברה כי תפעל לתיקון טעות במודעות הדרושים בהן הופיע תנאי מפלה הפונה לקהל דורשי העבודה בלשון זכר בלבד.

בבנק ישראל מפלים על רקע מגדר

לאחרונה, הגיעה פנייה אל הנציבות בנוגע למודעות דרושים המופיעות באתר בנק ישראל ואשר מנוסחות באופן שמעלה חשד לכאורה, לאפליה על רקע מין. יצוין כי דף מודעות הדרושים הכללי באתר היה מנוסח כדין. עם זאת, מודעות פרטניות לא היו מנוסחות כדין. לדוגמה מודעה המציעה עבודה של "מזכירה" נוסחה בלשון נקבה. בעקבות פניית נציבות שוויון לבנק ישראל, הודיע הבנק כי יפעל לתיקון המודעות הפרטניות וכי הן ינוסחו לפי הנדרש על פי חוק.

בעקבות פניית נציבות שוויון, חברת "הלוח הבטוח" פעלה באופן מיידי להסרת מודעות דרושים באתר האינטרנט אשר מהן עלה חשש, לאפליה מחמת מגדר וגיל.

כך עשו גם חברת שופרסל, אשר הורידה מאתרה מודעת דרושים אשר עלה ממנה חשש לאפליה, וחברת עתיד כח אדם ששינתה את המודעות שפורסמו באתר שלה ואף הודיעה כי לאור פניית הנציבות, רעננה החברה לעובדי החברה את החובה לפעול בהתאם לחוקי השוויון ואף תערוך בקרה לשמירת חוקי השוויון העבודה על ידי עובדיה.

גם מרכז הספורט באוניברסיטה העברית שינה בעקבות פניית הנציבות מודעות דרושים בהן הופיע תנאי מפלה הפונה לקהל דורשי העבודה בלשון זכר בלבד.

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בתמ"ת מברכת על השינויים שנעשו ע"י המעסיקים בעקבות פנייתה ומסייעת למעסיקים להגדיר דרישות תפקיד בהתאם לחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully