וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השילוב של ערבים בכלכלה חיוני לכולנו"

עידו סולומון

16.6.2010 / 10:37

שר האוצר יובל שטייניץ, אמר בפורום קיסריה כי יש להגדיל את השתתפות הערבים בשוק העבודה, ולשלבם בתעשיות המתקדמות. לגבי המגזר החרדי, אמר השר: "יש להסיר חסמים"

"זה כנס קיסריה ה-18, בגימטריה זה ח"י, מאוד סימבולי מבחינת העם היהודי. עם ישראל חי והכלכלה חיה. הכנס מתקיים בנצרת זו הפעם השנייה ואנחנו במרחק הליכה מכנסיית הבשורה. אני מקווה שמהכנס הזה תצא בשורה של שילוב הולך וגובר בין יהודים וערבים בכלכלה הישראלית, שילוב שחיוני לכולנו" - כך אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ בכנס קיסריה ה-18.

שלושה נושאים יעלו לדיון בפורום, המאורגן על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה: שוק העבודה בישראל לנוכח האתגרים בעתיד; חברה אזרחית ומגזר שלישי בישראל; והמושב המסורתי של הפורום העוסק במדיניות המקרו בישראל לנוכח היציאה מן המשבר הכלכלי.

לדברי שטייניץ, עיקרי המדיניות הכלכלית החדשה של האוצר היום כוללים 4 פרקים עיקריים: מנועי צמיחה חיצוניים לקידום ההיי-טק, מנוע הצמיחה הפנימי - תשתיות, פריפריה, נמלים, שכלול ויעול של הממשל הציבורי, ושני הפרקים שרלוונטים לכנס קיסריה - שוק העבודה בישראל והמצב המאקרו כלכלי - תקציב דו שנתי והורדת הגרעון השוטף.

שר האוצר הוסיף כי יש שלושה דברים עיקריים שדורשים טיפול בשוק העבודה בישראל: הגדלת השתתפות הערבים בשוק העבודה ושילובם בתעשיות מתקדמות, השתלבות החרדים בשוק העבודה ופריצת חסמים, ועצירה וצמצום מספר העובדים הזרים בישראל. "הכנס השנה נוגע בדברים בעלי חשיבות לטווח קצר וארוך, לשוק העבודה בישראל ולמסגרת המאקרו כלכלית. אני אקשיב בנפש חפצה ואוזן קרויה. אני בטוח שנצא עם תובנות מחודדות יותר לכיוונים אליהם צריך לצעוד בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully