וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב הסתיים בירידות שערים

עומר רבין

16.6.2010 / 16:55

למרות החגיגה אתמול בניו יורק – המסחר בת"א נחתם באווירה שלילית על רקע ירידות קלות בניו יורק. בתחום הקידוחים מאבדת גבעות 10% אחרי רצף עליות מרשים

החגיגה שנרשמה אתמול בבורסה בניו יורק, במסגרתה עלה הנאסד"ק בקרוב לשלושה אחוזים, לא הרשימה במיוחד את המשקיעים בתל אביב שסירבו להצטרף לגל האופטימיות ושלחו היום את המדדים לירידות שערים שצבעו את מסכי המניות באדום.

מדד המעו"ף איבד 0.8% מערכו וירד מתחת לרמת 1,100 הנקודות. מדד ת"א 100 ירד בשיעור דומה לשער של 1,024 נקודות. בקרב מניות הנדל"ן נרשמה ירידה חדה אף יותר של 1.5%. הירידות נרשמו בעיקר בשעות האחרונות של המסחר, על רקע הצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט – זאת בעיקר בשל נתוני מאקרו שליליים שפורסמו בניו יורק לפני פתיחת המסחר שם, בעיקר מתחום הנדל"ן. גם הדיווחים אודות כלכלת ספרד והסיוע שיידרש לה ממדינות האיחוד הכביד על הבורסה שלנו וחיזק את המגמה השלילית בה לקראת סיום – על אף פתיחה חיובית הבוקר.

בלטה במיוחד היום מניית גבעות, האחראית לקידוח הסמוך לראש העין. החברה שחררה שלל הודעות למשקיעים בימים האחרונים בהן דיווחה על תוצאות חיוביות ממבחני ההפקה שהיא עורכת באתר הקידוחים במקטעים השונים ושיתפה את הבורסה בזרם הנפט מן הבארות. הודעות החברה זכו לביקורת רבה מצד אנליסטים שטענו כי מדובר ב"תרגיל זול לספקולנטים" – אך ההודעות עשו את שלן ושלחו את המנייה לעליות שערים משמעותיות. עם זאת, עושה רושם כי היום אחז "פחד גבהים" במשקיעי גבעות שמימשו את הרווחים והביאו לירידה חדה של 10% בערכה.

חברה נוספת שספגה היום מכה קשה בבורסה היא מי עדן שירדה ב-13.5% לאחר שנמצאו חריגות בבדיקות שגרתיות במפעלה, בגינן הפסיקה החברה את מילוי הבקבוקים בישראל. החברה טענה, עם זאת, כי הסיכוי לפגמי איכות בבקבוקים שכבר נמצאים בחנויות הוא "אפסי" ועל כן אין בכוונתה לאסוף בקבוקים.

עם סיום המסחר בת"א, נפתח בניו יורק יום המסחר בירידות שערים קלות של עד 0.5% במדדים המובילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully