וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הקישוריות: פרטנר מנסה להפחיד ח"כים

צבי זרחיה

17.6.2010 / 7:03

החברה מפעילה לוביסטים בכנסת נגד הפחתת דמי הקישוריות, שלטענתה "תמחק את כל רווחי חברות הסלולר". הלוביסטים ממשרד מוטי מורל לא ענדו את תג הלוביסט בכנסת - בניגוד לחוק

חברת הסלולר פרטנר שכרה את האסטרטג והלוביסט מוטי מורל כדי לשכנע את חברי הכנסת בין היתר להתנגד להחלטתו של שר התקשורת משה כחלון להפחית את דמי הקישוריות - התשלום שמשלמות חברות סלולר זו לזו תמורת שיחות היוצאות מרשת אחת לאחרת. שלוש חברות הסלולר שוכרות דרך קבע את משרד הלובינג פוליסי. במקביל קיים אתמול סמנכ"ל פרטנר, עודד גלי, פגישות בכנסת עם ח"כים והביע את עמדת החברה בסוגיית דמי הקישוריות.

באחרונה הודיע כחלון על כוונתו להפחית את דמי הקישוריות מ-25 אגורות ל-4.14 אגורות לדקה, ללא מע"מ - ירידה של 84%. לפני יישום המהלך נדרש כחלון לקיים שימוע לחברות הסלולר.

ההחלטה על הפחתת דמי הקישוריות אינה דורשת את אישור הכנסת, אך ביוזמת הח"כים קיימה ועדת הכלכלה דיון בעניין לפני כמה שבועות. לא מן הנמנע שבקרוב תידרש הוועדה לקיים דיון נוסף.

מורל ונציגתו אמילי קמחי הגיעו בימים האחרונים לכנסת והציגו את עמדת פרטנר בפני ח"כים, ובהם כאלה החברים בוועדות הכספים והכלכלה. אתמול הם נפגשו במזנון הכנסת בין השאר עם חברת ועדת הכספים רונית תירוש (קדימה). מורל וקמחי לא ענדו את תג הלוביסטים - בניגוד לחוק המחייב כל לוביסט הפועל בכנסת לענוד תג עם סרט כתום. לפי החוק, ניתן להרחיק מהכנסת לוביסט שלא עומד בכללים ולשלול את האישור שלו.

"כולם נוהגים כך"

מורל נמנה עם רשימת הלוביסטים שזכאים להיתר קבוע לכנסת. מאחר שבשל התחקיר הביטחוני עדיין לא הונפק עבורו היתר קבוע, הוא נדרש לבקש אישור זמני כלוביסט דרך לשכת דובר הכנסת. ואולם מורל לא עשה כן אתמול.

מורל וקמחי הציגו בפני הח"כים נייד עמדה שגיבש מורל, לפיו תוכנית משרד התקשורת "תהרוס את ענף הסלולר". בין היתר מצוין במסמך כי הפחתת דמי הקישוריות "תמחק את כל רווחי חברות הסלולר" ותכניס אותן להפסדים.

עוד נטען במסמך שהוזלת הקישוריות תעשיר את בזק ותביא להעלאת תעריפים בקרב שכבות חלשות שאין להן כוח מיקוח מול חברות הסלולר. "חיילים, צעירים, חרדים ועניים יסבלו קשות מהרפורמה של משרד התקשורת", נכתב במסמך. פרטנר מציעה במסמך להוריד את דמי הקישוריות רק מול מפעילי סלולר חדשים שיקומו בעתיד, ולא מול בזק.

מורל אישר שהוא עושה לובינג לפרטנר והוסיף כי כך נוהגות כל חברות הסלולר - כל אחת עם המסרים שלה. לדבריו, הוא מעלה בפני הח"כים רעיונות חלופיים להנהגת רפורמה בשוק התקשורת. באשר לתג הלוביסט אמר כי בעבר היה לו אישור קבוע והוא התבקש להחזירו לכנסת, וכעת - בשל פרוצדורות ביטחוניות - הוא לא קיבל אישור חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully