וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הונג קונג אינה עיר פוליטית"

אורה קורן

19.6.2010 / 7:30

לא כולם טורקים: מנהל רשות ההשקעות של הונג קונג אינו מתרגש מהמצב הפוליטי במזרח התיכון ומזמין חברות ישראליות לפתוח בתחומה משרדי פעילות מקומיים או אזוריים

"הונג קונג מעוניינת שחברות ישראליות יפתחו בתחומה משרדי פעילות מקומיים או אזוריים, ללא קשר למצב הפוליטי במזרח התיכון" - כך אמר אתמול סיימון גלפין, מנהל רשות ההשקעות של הונג קונג, InvestHK, בראיון ל-TheMarker.

גלפין בא לישראל במשלחת לקידום השקעות ישראליות בהונג קונג. שרת הכלכלה של הונג קונג, שאמורה היתה לעמוד בראש המשלחת, ביטלה את בואה בנימוק של שינויים בלוח הזמנים.

"בהונג קונג העסקים מופרדים מהפוליטיקה, הונג קונג אינה עיר פוליטית בשום צורה וחברות ישראליות מוזמנות לפתוח בה נציגויות", אמר גלפין. באחרונה חוו אנשי עסקים ישראלים קשיים בקשריהם עם עמיתיהם בטורקיה ובחלק ממדינות אירופה, על רקע פרשת המשט לעזה.

"באתי לישראל כדי לקדם פתיחת נציגויות של חברות ישראליות בהונג קונג ובגואנגז'ו, בירת מחוז גוואנדונג", אמר גלפין. לדבריו, חברות ישראליות יכולות להקים משרדים בהונג קונג שישמשו אותן לחדירה לשוק הסיני. חברות רב לאומיות מחזיקות בהונג קונג מטה מרכזי לפעילותן באסיה, או מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) ומפעל יצור בגואנגז'ו. במחוז, המונה 55 מיליון תושבים, פועלות חברות היי-טק וחברות מתחום התעשייה המסורתית.

בהונג קונג פועלות מעל 100 חברות ישראליות, בהן חברות יהלומים ותכשיטים, אך גם חברות היי-טק דוגמת קבוצת ראד וצ'ק פוינט ולצדן אמקור, סטארלימס, פרימייר ים המלח ונזריאן טורס. חלקן פתחו משרדים בעיר בסיוע רשות ההשקעות.

"אנחנו מעוניינים להביא להונג קונג חברות ישראליות"

"אנחנו מעוניינים להביא להונג קונג חברות ישראליות מתחומים נוספים, כמו טכנולוגיה ירוקה, מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, מדיה ומולטימדיה. זה יכול להפוך את הונג קונג לכלכלה יותר תחרותית", הוסיף גלפין.

היום ייערך בתל אביב סמינר השקעות בהונג קונג. מקורבים לרשות ההשקעות אמר כי עשרות חברות ישראליות הביעו עניין להשתתף בסמינר, בהן PwC ודלויט, מוטורולה, ECI, ג'ון ברייס, פלנט טיים, עין גדי קוסמטיקה, בדק, MTS, קסלמן וקסלמן, פסגות, וורטקס ובנק הפועלים.

בהונג קונג פועלות אלפי חברות זרות, 2,000 מהן הובאו על ידי רשות ההשקעות. היעד ל-2010 הוא הוספת 270 חברות, 80% חדשות ו-20% יהיו חברות שיתרחבו בעיר.

"הונג קונג אינה עוד עיר סינית, יש בה חקיקה בריטית, בתי משפט עצמאיים ומערכת שלטון שונה", אמר גלפין. "זו עיר עם הרבה הזדמנויות וגם חברות קטנות יכולות להשתקע בה בעלויות סבירות. הן יכולות להתחיל בקטן במרכז עסקים ולהרחיב את הנציגות ככל שהעסק מתפתח", הוסיף.

לדבריו, הונג קונג השתקמה לחלוטין מהשפעת המשבר הכלכלי העולמי, הודות לתמריצים שהעניקה ממשלת סין.

גלפין הוסיף כי הונג קונג מעוניינת לקדם השקעות בתחומי שירותי חינוך, סביבה ובריאות, בדיקות תקן ורישוי מוצרים ותרבות, דוגמת אדריכלות, עיצוב מוצר, מוזיאונים ותיאטראות. יעד נוסף של גלפין הוא רישום כפול של חברות בבורסת הונג קונג. חברת צים היתה מועמדת טובה לכך, אולם המשבר העולמי טירפד את התוכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • הונג קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully