וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד המשולב לחודש מאי עלה ב-0.1%

טל לוי

17.6.2010 / 16:00

העלייה מצביעה על המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית של המשק, אך בקצב מתון יותר. המדד המשולב, שמפיק בנק ישראל, אומד את תנועתו ומצבו של המשק

המדד המשולב למצב המשק בחודש מאי עלה ב-0.1 אחוז. כך הודיע בנק ישראל. העלייה במדד, בהמשך לעליה בו בחודשים האחרונים, מצביעה על המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית של המשק, תוך התמתנות בקצב ההתאוששות. העלייה במדד התרחשה הודות לעלייה במדד הייצור התעשייתי ובמדדי היבוא של מוצרי צריכה ותשומות ליצור. עליה זו מותנה על ידי ירידה במדדי יצוא הסחורות והשירותים.

המדד המשולב שמפיק בנק ישראל הוא ניסיון לאמוד ולמדוד את תנועתו ומצבו של המשק. מאחר ו"המצב במשק" הוא מונח מופשט, משתמש בנק ישראל בכמה אינדיקטורים שונים במטרה ללמוד על התמונה הכוללת. מדובר במדדים כמו יצור, שוק העבודה, תצרוכת מקומית ועוד. כל הנתונים מנוכי עונתיות. מרבית המדדים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והם עשויים להתעדכן בדיעבד שכן הלשכה עצמה מעדכנת את הנתונים שהיא מפיקה ברגע שמתקבל מידע חדש.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה באפריל בשיעור של 1.7%, בהמשך לעליה של 0.3% במארס. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה באפריל בשיעור של 0.1%, בהמשך לעליה של 1.5% במארס. מדד יצוא השירותים ירד במאי בשיעור של 0.9% לאחר עליה של 14% באפריל. מדד יצוא הסחורות ירד במאי בשיעור של 2.6%, בהמשך לירידה של 4.7% באפריל. מדד יבוא מוצרי צריכה עלה במאי בשיעור של 5%, לאחר ירידה של 1.5% באפריל. מדד יבוא תשומות לייצור עלה במאי בשיעור של 1.9%, לאחר ירידה של 1.4% באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully